456 واحد مرغ گوشتی صنعتی در خراسان جنوبی فعال است

456 واحد مرغ گوشتی صنعتی در خراسان جنوبی فعال است

خبرگزاری مهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد 456 واحد مرغ گوشتی صنعتی با ظرفیت بیش از شش میلیون و 340 هزار قطعه در دوره در استان فعال است.
به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، محمد زاری در جریان بازدید از واحدهای مرغداری بیرجند، از فعالیت تعداد 14 واحد مرغ تخم گذار در این استان خبر داد و افزود: این تعداد با ظرفیت 361 هزار قطعه در دوره فعال است.
وی اضافه کرد: همچنین یک واحد مرغ مادر با ظرفیت 226 هزار قطعه در دوره در خراسان جنوبی فعالیت دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3.4 میلیون واحد دامی در این وجود دارد، تصریح کرد: گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، شیرخام و عسل از اصلی ترین تولیدات دامی این استان هستند.
زاری به میزان تولیدات دامی استان در سال اشاره کرد و بیان داشت: گوشت قرمز به میزان 19 هزار تن، گوشت سفید 35 هزار و 494 تن، تخم مرغ پنج هزار و 621 تن، شیرخام 105 هزار تن و عسل به میزان 63 تن در سال در این استان تولید می شود.
وی عنوان کرد: تعداد 193 واحد گاو شیری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و 950 راس دام مولد، تعداد 102 واحد گوساله پرواری با پنج هزار و 445 راس و 73 واحد بره پرواری صنعتی با ظرفیت 17 هزار و 645 راس در استان فعالیت می کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به تازه تاسیس بودن استان و کمبودها و کاستی های موجود اشاره کرد و ادامه داد: این استان از جمله استان های خشک و محروم بوده ولی از نیروهای کارآمد، مجرب، دلسوز و تحصیل کرده برخوردار است که باعث شده بسیاری از این کاستی ها احساس نشود.
زاری با اشاره به تولید بعضی از محصولات استراتژیک و اقتصادی و طرح ها و پروژه های موفق کشاورزی در استان، یادآور شد: راه اندازی پنج شرکت سهامی زارعی در طول سه سال گذشته، تجمیع و یکپارچه سازی ارضی کشاورزی نشان از دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی استان دارد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com