450 میلیون تومان دارو و واکسن دامی فاسد کشف و ضبط شده است

450 میلیون تومان دارو و واکسن دامی فاسد کشف و ضبط شده است
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای طرح رصد و پایش دارو و واکسن از مهر ماه ۹۷ تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان دارو و واکسن دامی فاسد کشف و ضبط شده است.
محمد قادرمرزی از اقدامات خوب و نظارت مستمر و سرزده بازرسان ستاد و شهرستان ها از مراکز تحت نظارت در طول اجرای طرح رصد و پایش دارو و واکسن دامی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: ۳۸۵ نوبت بازدید از مراکز پخش دارو و واکسن، داروخانه های دامپزشکی، مراکز مایه کوبی و درمانگاه های روستایی و عشایری از سراسر استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه همچنین هزار و ۲۵۱ مورد بازدید توسط کارشناسان شهرستان ها صورت گرفته است، افزود: در این بازدیدها فاکتورهای خرید و فروش، قیمت های سه ستونی حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و گواهی های حمل بهداشتی - قرنطینه ای مورد بررسی قرار گرفت و اقلام قابل توجهی دارو و واکسن تاریخ منقضی و قاچاق و بدون هویت به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان ضبط و از چرخه توزیع خارج شد.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کردستان ادامه داد: در راستای رصد اقلام استراتژیک ۱۵۸ مورد بازدید از کارخانجات مکمل سازی و خوراک دام و طیور و ۲۲۲ نوبت بازدید از مرغداری های سراسر استان انجام شده است و بیش از ۱۶ تن مواد اولیه غیر قابل مصرف کشف و با دستور مقام قضایی معدوم شد.
قادرمرزی یادآور شد: همچنین در این مدت صحت وصول محموله های ارسالی متیونین و لیزین به کارخانجات خوراک دام و طیور، واحدهای مرغ مادر و تخم گذتار و اتحادیه مرغداران گوشتی استان بررسی شده است.
وی بیان کرد: ۲۳ مورد پرونده متخلفین طرح رصد و پایش به مراجع قضایی و تعزیرات ارجاع شده که منجر به جریمه نقدی ۱۲ مورد شده و سایر پرونده ها در جریان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com