45 روز تا کمبود مرغ

45 روز تا کمبود مرغ
رییس اتحادیه مرغداران استان کرمان گفت: درخواست تسریع در تخصیص نهاده ها را داریم که اگر این اتفاق نیفتد این هشدار را می دهم که ۲۵ درصد کاهش جوجه ریزی خواهیم داشت و با توجه به ۲۵ درصد خلائی که از قبل وجود دارد، کمتر از ۴۵ روز آینده با کمبود مرغ مواجه می شویم.

سیدحسن مهدی اظهار کرد: با کمبود نهاده های دامی در استان مواجه هستیم و در واقع ۳۵ درصد نیاز استان تامین می شود و از همین میزان نیز به دلیل تاخیر در بارگیری، با فواصل زمانی این نهاده به استان وارد می شود و عملا مرغداران با ۲۰ درصد نهاده کار می کنند.
وی با اشاره به اینکه مرغداران استان کرمان دچار مشکلات عدیده ای هستند، افزود: درخواست تسریع در تخصیص نهاده ها را داریم که اگر این اتفاق نیفتد این هشدار را می دهم که ۲۵ درصد کاهش جوجه ریزی خواهیم داشت و با توجه به ۲۵ درصد خلائی که از قبل وجود دارد، کمتر از ۴۵ روز آینده با کمبود مرغ مواجه می شویم.

مهدی تصریح کرد: کرایه حمل نهاده های دامی ۶۰ درصد افزایش داشته و پیگیری ها موثر نبوده و کسی پاسخو نیست.
رییس اتحادیه مرغداران کرمان با اشاره به اینکه موضوع چالش آفرین دیگر قیمت گذاری مرغ و اصلاح روند است، گفت: اکنون قیمت تمام شده مرغ زنده هر کیلو ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان درب مرغداری بدون یک ریال سود است در حالی که ۷۰ درصد نهاده ها را آزاد می خریم و کنجاله سویا نیز ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
وی با اشاره به اینکه تضعیف تشکل های زیرمجموعه تعاون روستائی مسئله ای است که نیاز به توجه دارد، افزود: فروشگاه های تعاونی سطح شهر در حال تعطیلی است در حالی که قانون به ما اجازه داده واحد تولیدی مجاز به ایجاد فروشگاه عرضه مستقیم است.
رییس اتحادیه مرغداران کرمان با اشاره به اینکه مهلت استمهال تسهیلات کرونا شهریورماه اعلام شده بود، گفت: بسیاری از مرغداران در ترافیک کارگروه ها مانده اند و درخواست تمدید مهلت را تا آبان داریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com