44 هزار گواهی بهداشت دامپزشکی در قزوین صادر شد

44 هزار گواهی بهداشت دامپزشکی در قزوین صادر شد
کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در سال گذشته 44 هزار گواهی بهداشتی دامپزشکی برای حمل و نقل و جا به جایی دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی در این استان صادر شد.
سیاوش معدنپور افزود: براساس دستور العمل ها، نقل و انتقال هرگونه دام زنده و فرآورده های خام دامی در سطح استان تنها با مجوز این اداره کل امکان پذیر است.
وی ادامه داد: به استناد ماده 4 آیین نامه نقل و انتقال، هرگونه نهاده، دارو و مواد بیولوژیک هم نیازمند اخذ مجوز حمل از سوی این اداره کل است.
معدنپور اظهار کرد: در سال گذشته اداره کل دامپزشکی استان به منظور تضمین کیفیت و سلامت محصولات دامی اقدام به صدور گواهی بهداشت بر حمل و نقل و جا به جایی دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی در استان کرده است.
به گفته وی، از میان گواهی های بهداشت دامپزشکی صادر شده، بیش از 20 هزار مجوز برای انتقال محموله های دامی به خارج از استان بوده است.

77 هزار و 56 راس دام سنگین در قزوین علیه تب برفکی واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی قزوین،ضدعفونی های دوره ای و مداوم تجهیزات، تاسیسات، و لباس های کارکنان و عوامل مستقر در واحدهای دامی و واکسیناسیون آنها از سوی پرسنل دامپزشکی را از مهمترین روش های پیشگیری دانست و افزود: در سال گذشته 77 هزار و 56 راس دام سنگین در سطح این شهرستان برعلیه این بیماری واکسینه شدند.
عیسی غیاث یزدی اضافه کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار بوده که حتی از راه تنفس نیز سایر دام ها را آلوده کرده و به سرعت باعث کاهش وزن و شیر دام می شود که مهمترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com