40درصد ظرفیت تولید مرغداری های گلستان بدون استفاده است

40درصد ظرفیت تولید مرغداری های گلستان بدون استفاده است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان گفت: 40 درصد از ظرفیت بخش تولید مرغداری های استان به دلیل مشکلات مرتبط با تولید و فروش محصولات، بدون استفاده است.
اصغر نادران اظهار کرد: یکی از دلایل استفاده نکردن کامل ازظرفیت مرغداری های استان، کاهش قیمت محصول تولید شده به دلیل تعداد زیاد مراکز تولیدی است.
وی بیان کرد: قیمت کنونی مرغ های عرضه شده در بازار در مقایسه با قیمت تمام شده محصول، اندک بوده و تداوم این شرایط دارای صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان نیست.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان افزود: سالانه بیش از 152 هزار تن گوشت مرغ، 27 هزار تن تخم مرغ و 120 میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان تولید می شود که اگر برای صادرات این محصولات برنامه ریزی نشود ، باز هم شاهد کاهش قیمت به دلیل فراوانی عرضه این محصول در بازار و کاهش تقاضا خواهیم بود.
نادران ادامه داد: هم اینک بخش زیادی از تولیدات مرغداری های گلستان به استان های دیگر ارسال می شود، اما با توجه به تعدد مراکز تولید در کشور، صادرات راهکار خارج شدن صنعت مرغداری استان از رکود است.
وی گفت: گلستان، از جمله استان های برتر در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ است که تولیدات آن با افزایش کیفیت، قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان بیان کرد: از 14 واحد کشتارگاهی مرغ استان 5 واحد دارای کد مربوط به صادرات بوده و می توانند تولیدات خود را به کشورهای دیگر از جمله روسیه و اروپا صادر کنند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com