400 میلیارد ریال سرمایه در گردش مورد نیاز برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه‌فعال دامی اردبیل

400 میلیارد ریال سرمایه در گردش مورد نیاز برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه‌فعال دامی اردبیل
در شش‌ماهه دوم سال مصرف سبوس گندم دامداران افزایش می‌یابد و هم‌اکنون سهم استان در ماه دوهزار و 400 تن است، در حالی که پنج‌هزار تن نیاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور است که دارای 618 هزار واحد امی است که از این تعداد دام سالانه 43 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.
عادل عبدایمانی افزود: از این میزان گوشت تولیدی استان، 18 هزار تن مورد نیاز استان است و مابقی آن نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه 439 هزار تن شیر خام در استان تولید می‌شود که 174 هزار تن آن نیاز استان است و مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت شیر خام که از دامدار خریداری می‌شود، یک‌هزار و 110 تومان است که دامداران اصلاً راضی نیستند و با توجه به هزینه‌های بالا، قیمت منطقی شیر خام یک‌هزار و 400 تومان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با تأکید بر اینکه 40 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه‌فعال لازم است، ادامه داد: در شش‌ماهه دوم سال مصرف سبوس گندم دامداران افزایش می‌یابد و هم‌اکنون سهم استان در ماه دوهزار و 400 تن است، در حالی که پنج‌هزار تن نیاز است.
عبدایمانی با اشاره به فعالیت 50 تشکل دام و طیور در اردبیل تصریح کرد: بخش زیادی از عسل تولیدی و جوجه یک‌روزه استان به کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و عراق صادر می‌شود و این استان ظرفیت بالایی برای تولید و صادرات محصولات لبنی دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com