40 هزار مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان در دماوند معدوم شدند

40 هزار مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان در دماوند معدوم شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: در ایام نوروز، 40 هزار پرنده مبتلا به آنفلوانزا در دو مرکز مرغداری شهرستان دماوند شناسایی و معدوم شدند.
سید مهدی معززی در نشست ستاد نوروزی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان محلی این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد طی سخنانی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بر حسب وظیفه ذاتی خود در سه محور اورژانس جاده ای، تامین بهداشت اهالی و امور بیمارستانی به ارائه خدمات پرداخت.
این مسئول از حضور دائمی متخصصین اصلی در ایام نوروز خبر داد و افزود: بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند همه روزه حضور پزشکان و متخصصین اصلی را به خود دید و ارائه خدمات به مردم بدون هیچ خللی در ایام نوروز ادامه پیدا کرد.
وی با اشاره به محورهای مواصلاتی پرتردد شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند محل استقرار دو مسیر مواصلاتی پرتردد جاده دماوند - فیروزکوه و محور هراز است.
معززی ادامه داد: از این رو 10 کد اورژانس 115 و فوریتهای پزشکی در طول دو مسیر یاد شده خدمات لازم را به مسافران سانحه دیده ارائه می دادند و این مراکز به جهت اهمیت بسیار در طول روزهای ابتدایی سال 90 مورد بازدید متعدد و روزانه مسئولان بلند پایه بهداشتی استان تهران و کشوری قرار گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند پیرامون اقدامات اجرایی در امامزاده هاشم(ع) نیز عنوان کرد: بهداشت آب و محیط امامزاده هاشم(ع) نیز به جهت اهمیت ویژه بصورت روزانه مورد بررسی و آزمایش کارشناسان امر قرار می گرفت.
این مسئول بیان داشت: همچنین بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی محورهای مواصلاتی شهرستان به شکل روزانه صورت می پذیرفت و 400 کیلوگرم مواد غذایی و 50 کیلوگرم گوشت فاسد در این خصوص کشف و معدوم شد.
وی از معدوم سازی 40 هزار مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان خبر داد و گفت: در ایام نوروز نمونه آزمایشی پرندگان دو مرغداری در مناطق روستایی شهرستان دماوند پیرامون ابتلا به آنفلوانزا مثبت اعلام شد.
سید مهدی معززی ادامه داد: از این رو شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در اقدامی ضربتی نمونه خون افراد مرتبط با این دو مرغداری را به تهران ارسال، طرح واکسیناسیون این افراد را اجرا، 40 هزار پرنده مبتلا به آنفلانزا را معدوم و تمهیدات لازم در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری در شعاع سه کیلومتری مناطق مذکور را به انجام رساند.
شهرستان دماوند با مساحتی حدود ۱۸۸ هزار هکتار در محدوده شهرستانهای فیروزکوه، آمل، ورامین، گرمسار و تهران قرار دارد که متوسط ارتفاع آن از سطح دریا حدود دو هزار متر است و بر طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵مرکز ملی آمار ایران تعداد 27 هزار و 418 خانوار شامل 96 هزار و 860 نفر در این شهرستان سکونت دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com