40 هزار تن گوشت سفید در کردستان تولید شد

40 هزار تن گوشت سفید در کردستان تولید شد
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید 40 هزار تن گوشت سفید در 10 ماهه سال جاری خبر داد.
فرزاد معاونی در سنندج اظهار کرد: در 10 ماهه سال گذشته 36 هزار تن گوشت سفید در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: همچنین در 10 ماهه امسال میزان جوجه‌ریزی در استان 25 میلیون قطعه بوده که این رقم در مدت مشابه آن در سال گذشته 22 میلیون و 500 هزار قطعه بوده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی میزان تولید گوشت سفید در استان تا پایان سال جاری حدود 54 هزار تن است.
معاونی با اشاره به اینکه کردستان یکی از استان‌های مطرح کشور از نظر تولید گوشت سفید است، بیان داشت: کردستان بعد از آذربایجان غربی در شمال غرب و غرب کشور بیشترین ظرفیت تولید گوشت سفید را دارد.
وی تعداد واحدهای مرغ گوشتی در استان را 535 واحد ذکر کرد و بیان داشت: این تعداد واحد ظرفیت تولید 9 میلیون و 940 هزار  قطعه در دوره را دارند.
وی عنوان کرد: 112 واحد نیز به ظرفیت 2 میلیون و 280 هزار قطعه در دوره در استان موافقت اصولی و تعداد 418 واحد هم پروانه تاسیس دارند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: از تعداد واحدهای ذکر شده 215 واحد به ظرفیت چهار میلیون و 690 هزار قطعه در هر دوره در حال احداث هستند.
معاونی اعلام کرد: 142 واحد از واحدهای در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد هستند و حداکثر تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
وی به روند اجرای پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی که با اجرایی شدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در واحدهای مرغداری، آغاز شده اشاره کرد و اظهارداشت: در سال‌های 89 و 90 در دو بخش تسهیلات بانکی و خود اجرایی اعتباراتی به مرغداری‌های استان تخصیص داده شد.
وی ادامه داد: در بخش تسهیلات بانکی به 83 واحد و در بخش خود اجرایی نیز به 89 واحد به ترتیب 50 میلیارد ریال و 20 میلیارد ریال اعتبار جذب شد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: در سال جاری نیز با آغاز طرح توسعه کشاورزی تا آبان ماه جاری 52 واحد مرغداری برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.
معاونی افزود: اعتبار مورد نیاز 52 واحد ذکر شده 45 میلیارد ریال است که تاکنون در  چهار واحد با دریافت 2 میلیارد ریال اعتبار پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی به اتمام رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com