40 درصد دام عشایر کشور تا سال آینده بیمه می شوند

40 درصد دام عشایر کشور تا سال آینده بیمه می شوند
مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایری کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان امور عشایر و صندوق حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، قرار است تا سال آینده 40 درصد از دام عشایر کشور بیمه شوند.
سیاوش احمدی میرقائد روز چهارشنبه در حاشیه نشست مدیران کل عشایری استان های منطقه سه کشور در کرمانشاه افزود: در این طرح هر دامدار عشایر برای بیمه دام خود 28 درصد خواهد پرداخت و 72 درصد دیگر را دولت بر عهده می گیرد.
وی اظهار کرد: رقم های پرداختی برای هر دام بین 20 تا 80 هزار ریال است و به ازای هر دام بیمه شده در صورت بروز حادثه و وارد شدن خسارت به دام ها، معادل یک میلیون و 600 هزار ریال تا چهار میلیون و 500 هزار ریال خسارت پرداخت خواهد شد.
میرقائد بیان کرد: در سال های دورتر، 23 درصد دام های عشایر بیمه شده بودند اما در سال های اخیر این میزان به طور میانگین 13 درصد کاهش یافته که نیاز است از این قشر مولد حمایت شود.
وی در مورد تفاهم نامه امضا شده و نحوه محاسبه خسارت های عشایر، گفت: قرار است بیمه گری و ارزیابی خسارت وارده به دام عشایر از سوی تعاونی های عشایری انجام شود به این صورت که کار بیمه گری دام عشایر را شرکت های تعاونی در سطح شهرستان های عشایری و کار ارزیابی خسارت را اتحادیه های عشایری مرکزی هر استان انجام می دهند.
مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایری کشور گفت: جامعه عشایر کشور دارای یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است که بیشترین پراکندگی عشایر در استان های زاگرس نشین قرار دارد.
میرقائد افزود: عشایر ایران دارای 25 میلیون راس دام هستند که 20 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی کشور را دارند و از نظر اقتصاد درون زا، جامعه ای بسیار با اهمیت تلقی می شوند.
در همایش مدیران کل امور عشایری منطقه سه کشور، استان های همدان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی حضور دارند.

 
کلمات کلیدی بیمه دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com