40 درصد ظرفیت کارخانجات خوراک دام غیرفعال است

40 درصد ظرفیت کارخانجات خوراک دام غیرفعال است
نشست خبری تشریح اهم فعالیتها و برنامه‌های اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور با حضور ارسلان قاسمی رئیس کمیسون کشاورزی اتاق تعاون و مجید جعفری مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام برگزار شد.
ارسلان قاسمی رئیس کمیسون کشاورزی اتاق تعاون در نشست خبری تشریح اهم فعالیتها و برنامه‌های اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور با اشاره به اینکه صنعت خوراک دام و طیور یک صنعت مادر در حوزه تولید محصولات پروتئنی است، ‌گفت: بنابراین اگر قرار است که به فکر افزایش بهره‌وری در تولید پروتئین حیوانی باشیم، باید توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم.

وی با اشاره به غیرفعال بودن حدود 40 درصد ظرفیت کارخانجات خوراک دام، گفت: یکی از دلایل این مسئله این است که در استفاده ظرفیتهای تولید خوراک دام و طیور آبزیان در تولید پروتئین فرهنگسازی لازم را انجام ندادیم و اغلب مرغداری‌ها خود خوراک طیور خود را تامین می‌کنند و این مسئله بدون توجه به بهداشتی بودن آن است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با اشاره به عدم توجه به مسئله صادرات در چرخه اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود، گفت: در تولید علم و فناوری در صنعت خوراک دام و طیور آبزیان جزو کشورهای پیشرو هستیم. برطبق آمارهای گمرک در سال گذشته حدود 28 هزار تن خوراک آبزیان با ارزش حدودی 11 میلیون دلار صادر نمودیم، این میزان تا 10 دی ماه سال جاری حدود 29 هزار تن به ارزش 21 میلیون دلار بوده است. بنابراین هم در داخل کشور و هم در تولید صادراتی به این صنعت نیازمندیم تا بتوانیم بازار 300 تا 400 میلیون نفری کشورهای اطراف را پوشش دهیم. باتوجه به اینکه اغلب کشورهای همسایه در این صنعت یا ضعیف بوده و یا امکانات لازم را برای تولید خوراک دام و طیور ندارند، بنابراین مناسبترین، با کیفیتترین و ارزانترین راه استفاده از منابع ایران است.

قاسمی ادامه داد: ظرفیت نصب شده خوراک دام و طیور ما به اندازه‌ای است که میتواند جوابگوی نیاز چند کشور مانند ایران باشد. بنابراین زمانی که ما امکان تامین نیاز کشور و منطقه را داریم چرا نباید از این ظرفیتها استفاده کنیم. درتمام کشورهای دنیا نگاه به صادرات یک امر اقتصادی است درحالی که در کشور ما نگاه به صادرات به عنوان سرریز تولید است؛ درحالی که در تمام دنیا تولید به منظور صادرات صورت میگیرد و درصورت وجود نیاز داخل از منابع دیگر تامین می‌شود.
 
کلمات کلیدی کارخانجات خوراک دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com