4 کشتارگاه صنعتی در مازندران در دست اجرا است

4 کشتارگاه صنعتی در مازندران در دست اجرا است
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: چهار کشتارگاه صنعتی در شهرهای نشتارود، چالوس، آمل و شرق مازندران در دست اجرا است.
سیدحسین رضوانی، گفت: در استان مازندران دو کشتارگاه صنعتی در شهر ساری و بابل و 23 کشتارگاه سنتی فعالیت دارد که تعداد کشتارگاه سنتی به دلیل فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی به هشت کشتارگاه تقلیل یافته و این کشتارگاه‌ها نیز با بازسازی و بهینه‌سازی از حالت کاملا سنتی خارج شدند و اکنون در حال فعالیت هستند.
وی افزود: به چهار نفر مجوز احداث کشتارگاه صنعتی داده شده و برای شهرهای نشتارود، چالوس، آمل و شرق استان اقدامات خوبی در احداث کشتارگاه صنعتی انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: ساخت کشتارگاه صنعتی آمل از سال 1386 آغاز شد و تا کنون پیشرفت 50 درصدی داشته و با همکاری فرمانداری و شهرداری آمل در دست اقدام و امید است با تسریع در ساخت این کشتارگاه بتوانیم کشتارگاه‌های سنتی در غرب استان را تعطیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه کشتارگاه ساری گوشت موردنیاز ساری، نکا، بهشهر، جویبار، قائم‌شهر و بخشی از سوادکوه را تامین می‌کند، افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و نکا کشتارگاه صنعتی ندارد و برای احداث کشتارگاه صنعتی مصوبه اولیه از استانداری اخذ شد و استعلام‌ها صورت گرفت.
رضوانی با اشاره به اینکه کشتارگاه طیور به صورت سنتی در استان نداریم، اظهار کرد: 16 کشتارگاه فعال طیور در مازندران وجود دارد و تا کنون شش مجوز برای احداث کشتارگاه طیور صادر شده که از 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و برابر بازدیدهای صورت گرفته دو کشتارگاه صنعتی طیور تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه ستاد نوروزی استان از 20 اسفند تا 20 فروردین به مدت یک‌ ماه اکیپ‌هایی را به صورت ثابت و سیار در حال گشت‌زنی تدارک دیده است، افزود: این اکیپ‌ها نظارت می‌کنند تا مواد پروتئینی که زیر نظر دامپزشکی است با کیفیت بالا به دست مصرف کننده برسانند.
رضوی بیان کرد: در هر شهرستان اکیپ‌های دامپزشکی پنج نفره با همکاری ناظران اداره کل دامپزشکی استان نظارت خوبی بر توزیع مواد پروتئینی در استان دارند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com