4 روش حمایتی برای تولید مرغ

4 روش حمایتی برای تولید مرغ
قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت تولید و خرید مرغ از مرغداران گفت: کل واردات مرغ منجمد در سال 89 حدود 44 هزار تن بوده است که البته به دلیل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بخش اعظمی از آن مربوط به اجرای طرح ذخیره‌سازی کالاهای اساسی بوده است.
وی در مورد خرید توافقی مرغ گفت: هم اکنون طرح ذخیره‌سازی مرغ مطرح شده است و طی سال‌های گذشته در اوج عرضه که خارج از پیک مصرف است، کار ذخیره‌سازی و خرید از مرغداران در دستور کار قرار گرفته است، هم اکنون نیز بازار مرغ در آرامش قرار دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اوج عرضه، این کالا را از مرغداران خریداری می‌کند و در ایام پرتقاضا به فروش می‌رساند.
مدرس‌خیابانی گفت: خرید گوشت تولید داخلی نیز از استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است و شرکت پشتیبانی امور دام، ظرف دو سال گذشته با کشتارگاهها و اتحادیه دامداران استان سیستان و بلوچستان و حتی استانهای غربی کشور توافقنامه‌ای به امضا رسانده است و سیاست تنظیم بازار نیز در عید قربان، فقط و فقط استفاده از ظرفیت تولید داخلی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت به 4 روش، از تولید مرغ کشور حمایت می‌کند که متعاقب آن نیزف تعهدنامه دو طرفه‌ میان این وزارتخانه و تولیدکنندگان مرغ به منظور استفاده از ظرفیت‌های حداکثری مرغداران کشور به امضا رسیده است. اولین روش حمایتی، خرید و ذخیره‌سازی مرغ است که بر اساس آن، این اطمینان به مرغداران داده شده است که مرغ‌های تولیدی آنها، بازار دارند و از آنها خریداری می‌شود و هیچ مرغی روی دست تولیبدکنندگان باقی نخواهند ماند.
قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دومین روش حمایتی،‌ تامین نهاده‌ها است که شرکت پشتیبیانی امور دام، ذرت و جو مورد نیاز همه مرغداران را به نرخ تعادلی تامین می‌کند.
وی افزود: سومین نکته بحث صادرات است که مصوبه خوبی از دولت اخذ شده که با تامین اعتبارات مورد نیاز صادرات از محل گندم دامی، تامین اعتبار صورت گیرد. در این میان، کارگروه ویژه‌ای، در سازمان توسعه تجارت شکل گرفته و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مامور شده است که تولیدکنندگان مرغ را که صادرات نیز انجام می‌دهند، شناسایی کند.
مدرس‌خیابانی گفت: حمایت چهارم ممنوعیت واردات مرغ است که با وزارت جهاد کشاروزی توافقی صورت گرفته که در این ایام که خرید مرغ از مرغداران در حال انجام است، واردات مرغ صورت نگیرد. اما اگر در این وسط اتفاقی افتد یا واردات مرغ شکل گیرد، خارج از اصول حمایتی و بدون اطلاع وزارت صنعت و معدن انجام شده است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایطی که بازار مرغ، یک بازار تعادلی است و این افزایش تولید سبب شده که حتی در مقاطع اوج تقاضا مثل ایام ماه رمضان یا محرم و صفر، نیازی به واردات مرغ وجود نداشته باشد، اگر مجموعه‌ای این مجوز را ارایه کند، باید پاسخگو باشد و مسئولیت آسیب رساندن و عدم حمایت از تولید داخلی را نیز بپذیرد.
 
کلمات کلیدی تولید تولید مرغ
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۰۹/۱۹

    آقای مدرس خیابانی ، این توافقات و امضاها به چه دردی میخورد ؟ اگر خوب است پس چرا هم مصرف کننده و هم تولید کننده هر دو ناراضی هستند ؟!! پس کی از این همه فعالیت بیدریغ شما و یا پشتیبانی دام راضی است ؟! نکنه فقط خودتان راضی هستید ؟!
    درآن صورت برابر مثال قدیمی ، هرآنکس به تنهائی به قاضی برود قطعاً راضی برخواهد گشت !!!
    واسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com