4 استان مستعد آنفلوانزا در کشور

4 استان مستعد آنفلوانزا در کشور
جناب آقای دکتر تهرانی از اعضای دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم ، در برنامه تصویری ”آنتن“ در خصوص استان های مهم از نظر شیوع آنفلوانزا که برای جلوگیری از این بیماری باید بیشتر بر آن ها تمرکز نمود گفت: « از نظر چرخه مرغ گوشتی ، سه استان مازندران، گیلان و گلستان و از نظر مرغ تخم گذار ، استان قزوین ، استان هایی هستند که استراتژیک می باشند.»
وی گفت: «42 درصد مزارع مرغ مادر در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شده اند و از 420 میلیون جوجه یک روزه تولیدی ، 210 میلیون قطعه ی متعلق به این سه استان ، به سایر استان ها صادر می شوند. ما درهیچ استانی به اندازه این سه استان شاهد پرورش مرغ نیستیم. همچنین این سه استان ، از مناطق حضور پرندگان مهاجر و هم چنین شکار می باشند و اگر در این مناطق آلودگی اتفاق بیفتد، آلودگی به راحتی به سایر استان ها وارد می شود. تمرکز ما در زمینه کنترل آلودگی در این سه استان بیشتر است. در استان قزوین نیز مزارع اجداد و تخم گذار زیادی وجود دارد و اگر در این استان دچار مشکل شویم ، چرخه تخم گذار کشور دچار آسیب می شود و در شرایط کنونی کشور، جبران این خسارات ، بسیار سخت خواهد بود.»
وی افزود: « البته الزاما این استان ها بیشترین خسارت را نداشته اند. در رده بندی های انجام شده در مزارع ، مرغ های تخمگذار بیشتر درگیر آنفلوانزا شده اند و سطح ایمنی - زیستی در مزارع تخمگذار ، در مقایسه با  سایر مزارع ، کمتر است. »
وی در پایان گفت: « مرغدار، سازمان دامپزشکی و دولت باید هر سه با هم همکاری داشته باشند تا بتوان از آنفلوانزا پیشگیری کرد.از مسئولین می خواهم که در بحث بازارچه ها به طور جدی عمل کنند زیرا که این بازارچه ها ، از مراکز خطر هستند و مردم نیز باید به موقع به سازمان دامپزشکی اطلاع دهند. مرغدارها باید آگاه باشند که آنفلوانزا در کمین است.»


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com