370 کشتارگاه سنتی دام در کشور فعال است

370 کشتارگاه سنتی دام در کشور فعال است
'محسن مشکوه' در حاشیه همایش منطقه ای بیماری های مشترک انسان و حیوان (زئونوز) در بجنورد اظهار داشت: در سالهای اخیر با پیگیری این سازمان، با هدف ایجاد امنیت غذایی330 کشتارگاه سنتی در کشور تعطیل شده است.
وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور به دنبال ایجاد کشتارگاههای صنعتی دام در سطح کشور است اما به دلیل نیاز این بخش به سرمایه گذاری بالا، شمار کشتارگاههای صنعتی دام زیاد نیست.
وی افزود: اکنون 65 کشتارگاه صنعتی دام در کشور فعال است که عمده کشتار دام در این کشتارگاههای انجام می شود.
مشکوه گفت: سازمان دامپزشکی کشور به دنبال تامین بخشی از تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه گذاری به منظور ایجاد و راه اندازی کشتارگاههای صنعتی دام است.
معاون دامپزشکی کشور مهمترین موفقیت این سازمان را حذف کشتارگاههای بخش طیور اعلام کرد و گفت: هم اکنون 225 کشتارگاه صنعتی مربوط به طیور در سطح کشور فعالیت دارند که سالانه نیاز کشور به یک میلیارد قطعه گوشت مرغ را تامین می کنند.مشکوه در مورد واردات دام زنده به کشور مهمترین مشکل در این بخش را ورود دام زنده به صورت غیرمجاز دانست و گفت: به دلیل گستردگی مرزهای کشور، واردات غیرمجاز دام زنده به کشور زیاد است که بدون نظارت این سازمان انجام می شود.
وی اضافه کرد: در سطح کشور صرفا 30 قرنظینه برای ورود دام زنده وجود دارد که دامها با نظارت کارشناسان دامپزشکی پس از انجام بررسی های لازم وارد می شوند.
به گفته وی سازمان دامپزشکی به علت محدودیت نیرویی و در مقابل گستردگی حجم فعالیتها، با مشکلات زیادی در زمینه خدمات دهی مواجه است.
مشکوه مهمترین برنامه دامپزشکی را ساماندهی کشتارگاههای سطح کشور عنوان کرد که با شعار حذف کشتارگاههای سنتی اجرایی می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com