35 مرکز درمانی در بخش دام و طیور استان مرکزی فعالیت دارند

35 مرکز درمانی در بخش دام و طیور استان مرکزی فعالیت دارند

سید سعید حسینی - مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی - در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 35 مرکز درمانی در بخش دام و طیور در شهرهای مختلف این استان فعال می باشند و همچنین در حال حاضر 30 داروخانه کار عرضه داروی دامپزشکی به دامداران و مرغداران را براساس ضوابط دامپزشکی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه عملیات مربوط به واکسیانسیون طیور در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی تماما به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون 75 درصد عملیات مایه‌کوبی دام‌ها توسط بخش خصوصی و 25 درصد توسط بخش دولتی انجام می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی کمبود نیرو در بخش مایه‌کوبی را یکی از عمده‌ترین مشکلات این اداره عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر 24 مرکز مایه‌کوبی در بخش خصوصی با 50 نفر مایه‌کوب در استان فعالیت دارند.
حسینی مبارزه با بیماری‌های دام را از اولویت‌های دامپزشکی عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته از طریق اعتبارات کاهش خسارات ناشی از خشکسالی حجم زیادی از جمعیت دام استان بر علیه بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شدند که در سال جاری نیز این طرح با جدیت دنبال می‌شود.
وی تعداد جمعیت دام سبک استان را یک میلیون و 900 هزار راس عنوان کرد و گفت: تعداد جمعیت دام سنگین نیز 350 هزار راس است.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تقویت سییستم مراقبت از بیماری آنفلانزا از طریق مراقبت فعال و غیر‌فعال در روستاها، تالاب‌ها و کشتارگاهای طیور را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال جاری برشمرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com