331 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در مازندران تولید شد

331 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در مازندران تولید شد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در ده ماهه امسال، بیش از 331 میلیون و 708 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی در مازندران تولید و در کشور توزیع شد.
حسین نگهدار افزود: صنعت پرورش طیور در استان در دهه اخیر رشد تصاعدی و فزاینده ای داشته است.
وی اظهار داشت: یکی از حلقه های مهم و تعیین کننده این صنعت تولید جوجه و گوشت مرغ بوده که پرورش آن در استان از مزیت نسبی قابل توجه ای برخوردار است.
نگهدار بیان داشت: با توجه به این امر مهم، مازندران یکی از استان های اساسی درعرضه صنعت طیور کشور بوده به طوری که در ده ماهه اول امسال بیش از 331 میلیون و 780 هزار  قطعه جوجه یکروزه گوشتی با کیفیت مطلوب در جوجه کشی های استان تولید و در سطح کشور توزیع شد.
وی اظهار داشت: از این تعداد 240 هزار قطعه مربوط به واحدهای مرغ مادر استان با میانگین  82 درصد به ارزش 1800 میلیارد ریال است.
نگهدار گفت: این میزان جوجه یکروزه تولیدی معادل 30 درصد جوجه یکروزه تولیدی کشور است.
معاون جهاد کشاورزی مازندران افزود: در ده ماهه اول امسال با جوجه ریزی 90 میلیون قطعه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی بیش از 153 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای گوشتی مازندران به ارزش بیش از پنج هزار و 200 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه شده است.
وی افزود: مازاد تولید نیز علاوه بر تأمین نیاز مصرف به مقدار 99 هزار تن معادل 64 درصد کل تولید در ده ماهه اول سال جاری به سایر استان های کشور خصوصاً تهران ارسال شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به حجم بالای تولید و اعمال برنامه ریزی مدون و رعایت اصول بهداشتی، مازندران را حائز رتبه اول تولید جوجه یکروزه و گوشت مرغ کشور از نظر کمی و کیفی اعلام داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com