300 تن فرآورده های دامی غیر بهداشتی در اردبیل امحا شد

300 تن فرآورده های دامی غیر بهداشتی در اردبیل امحا شد
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل از کشف و ضبط و امحا نزدیک به 300 تن فرآوردهای خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته در استان خبر داد .
به گزارش خبرنگار مهر، صادق صالحی در بازدید از محل عرضه محصولات دامی اظهار داشت: این میزان فرآورده دامی غیر بهداشتی و فاسد طی 10 ماهه گذشته کشف شده بود.
وی افزود: فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در بازرسیهای مستمر اکیپهای سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی از نقاط مختلف استان ضبط و معدوم شده و در این راستا 63  متخلف با تشکیل پرونده جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
سرپرست دامپزشکی استان یادآور شد: در 10 ماه گذشته بیش از 85  هزار نوبت بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از واحدهای عرضه گوشت قرمز، سفید، آبزیان، مواد لبنی و عسل، کارگاههای بسته بندی، سردخانه ها و کارخانجات فرآوری گوشتی و لبنی انجام شده است.
وی کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی را یکی از مهمترین وظایف این سازمان برشمرد و از اجرای طرحهای منسجم و مستمر تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تا پایان سال جاری خبر داد.
صالحی با اشاره به تشدید برخوردها و افزایش بازرسی ها در سال جاری تصریح کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در بهداشت محصولات دامی در سطح استان لازمه همکاری  همه دست اندرکاران و متولیان این بخش بوده و این همکاری در حال حاضر در بسیاری از زمینه ها در استان وضعیت مطلوبی دارد.
وی آگاهی بخشی، اطلاع رسانی مداوم و آموزش همگانی، اجرای طرحهای بسته بندی فرآورده های خام دامی، ساماندهی کشتارگاههای سنتی و هدایت کشتاردام به کشتارگاههای صنعتی و افزایش بازرسی ها و نظارت بهداشتی را از مهمترین فعالیتهای حوزه سلامت و بهداشت عمومی دامپزشکی در کاهش تخلفات و افزایش کیفیت محصولات و فرآورده های خام دامی عرضه شده در سطح استان عنوان کرد.
این مسئول به اهمیت ارتباط سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم اشاره کرد و ابراز داشت : شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده های خام دامی بسته بندی شده به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، برچسب نظارت و مهر بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com