30 هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاران بخش دام و طیور اختصاص یافت

30 هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاران بخش دام و طیور اختصاص یافت
مدیر کل تغذیه و بهبود جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: 30 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران بخش دام و طیور اختصاص یافته است.
ˈعلی صابریˈ روز سه شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان، اظهار کرد: 20 درصد از این مبلغ به تامین نقدینگی واحدها به منظور خرید نهاده ها اختصاص می یابد که نحوه توزیع آن در کارگروه های استانی به ریاست استانداران تعیین خواهد شد.
به گفته وی در دهه 60 هر چند سال یکبار نمایشگاه تخصصی در این حوزه برپا می شد که بیش از 50 درصد مشارکت کنندگان آن هم تولیدکنندگان خارجی بودند اما امروز تولیدکنندگان داخلی حضور صد درصدی در نمایشگاه ها دارند و این نشاندهنده توان کشور در تامین نیازهای داخلی است.
مدیر کل تغذیه و بهبود جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی، گفت: نمایشگاه محل تعامل و ارتباط رو در رو با تولیدکننده است و قدرت یک نمایشگاه نیز به کثرت مشارکت کنندگان استان های مختلف و تنوع محصولات ارایه شده در آن است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خود تحریمی کشور در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت دام و طیور بیشتر و اثرگذارتر از تحریم های خارجی است، افزود: امید است دوره گذر از مشکلات صنعت دام و طیور به سرعت طی و شرایط برای تولید، اشتغال و رشد سرمایه گذاری در کشور فراهم شود.
مدیر کل امور تغذیه و بهبود جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت : کشور ما توانایی تولید بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ، 10 میلیون تن شیر، یک میلیون تن گوشت قرمز و 800 هزار تن تخم مرغ را دارد.
صابری افزود: در وضع دشوار کنونی برای پایداری تولید باید شرایطی فراهم شود و می توان با تدیبر مناسب دولت مشکلات بخش تولید را حل کرد تا دیگر شاهد رکود در صنعت دام طیور نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی در صنعت دام و طیور تامین نهاده های دام است، تاکید کرد: با واردات نهاده ها اقداماتی در قالب تنظیم بازار انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال حجم نهاده ها در انبارها بیش از نیاز مرغداران باشد.
یازدهمین نمایشگاه دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان با حضور یکصد شرکت کننده تا 10 آذر در محل برگزاری نمایشگاه های اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان، برای بازدید عموم دایر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com