30 درصد مرغداری‌های خوزستان تعطیل یا ورشکسته هستند

30 درصد مرغداری‌های خوزستان تعطیل یا ورشکسته هستند
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشتی ایران گفت: متاسفانه سویای وارداتی با نرخ تمام شده 835 تومان وارد می‌شود اما درنهایت با نرخ بیش از 2 هزار تومان به دست تولیدکنندگان می‌رسد.
محمدحسین زمانی‌راد اظهارکرد: مسوولان متولی با هدف تنظیم بازار و تعدیل قیمت مرغ، سویا یکی از مهمترین نهاده‌های دامی را از طربق تنها یک بخش خصوصی وارد کشور کردند اما در واقع به جای اینکه سویا به دست تولید کننده برسد در دست واسطه‌ها می‌چرخد.
وی افزود: اگر قرار است نهاده‌های دام با نرخ دولتی به دست تولیدکننده برسد باید این نهاده دامی به صورت مستقیم و بدون هیچ محدودیت یا واسطه‌ای در اختیار بخش‌های تولیدی قرار گیرد.
زمانی‌راد تصریح‌کرد: در خوزستان بیش از یک هزار واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد هم اکنون 700 واحد فعال و مابقی غیرفعال هستند. به عبارتی در حال حاضر 30 درصد واحدهای مرغداری در خوزستان تعطیل یا ورشکسته هستند.
وی عنوان‌کرد: باید برای مرغداری‌های مشکل‌دار و تعطیل فکری ‌کرد تا راه‌اندازی شده و در چرخه تولید قرار گیرند. حل مشکلات این واحدها نیاز به همت و همکاری همگانی دارد.
زمانی‌راد ادامه‌داد: معتقدیم ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای تولید مرغ در استان وجود دارد و اگر واحدهای مرغداری مشکل‌دار فعال شوند قطعا تولید افزایش می‌یابد و قیمت‌ها تعدیل پیدا می‌کند.
وی افزود: برخی از واحدهای مرغداری با کمترین هزینه و سرمایه فعال می‌شوند و مسوولان استانی و دولتی باید فکری برای حل مشکلات آن‌ها کنند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغداری ازشمال غرب گفت : ۹۱/۰۵/۱۹

    کاش فقط سویا بود ذرت هم جزو مشکلات شد من نمی دانم در حالی که الان چندین روزه قیمت های جهانی تغییر معنی داری نکرده چرا قیمت های ما چرا هر روز بالا میره

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ورشكسته گفت : ۹۱/۰۷/۲۴

    هزينه هاي مرغدار هر روز بالا ميره اما مرغ پايين لطفا" يك كارشناس بياد اين معما را براي ما حل كند كه بايد در سال حمايت از توليد ملي چه كاري انجام دهيم...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com