30 درصد تخم‌مرغ مازندران در آمل تولید می‌شود

30 درصد تخم‌مرغ مازندران در آمل تولید می‌شود
مدیرجهاد کشاورزی آمل تولید 30 درصد تخم‌مرغ استان را بر عهده دارد، گفت: آمل بیشترین واحدهای تولید مرغ گوشتی مازندران را نیز در اختیار دارد.
مرتضی امینی نیاکی در آمل با اشاره به اینکه برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون 16 هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری آمل برداشت شده است که همگی به صورت مکانیزه بوده است.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از زمین‌های برداشت شده دوباره به زیرکشت مجدد برنج رفته است، افزود: 11 هزار هکتار از زمین‌های برداشت شده نیز به کشت رتون اختصاص یافته است.
امینی با اشاره به اینکه ارقام محلی و پرمحصول شالیزارهای آمل تاکنون 100 درصد خوشه‌دهی داشته است، یادآور شد: برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی همچنان ادامه دارد.
وی با تاکید بر توانمندی این شهرستان در تولید محصولات دامی  و مرکبات در کنار محصول برنج بیان داشت: در این شهرستان سالانه سه هزار و 600 تن محصول تخم‌مرغ تولید و روانه بازار می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه در این شهرستان هشت واحد مرغداری تخم‌گذار فعالیت دارند، افزود: ظرفیت تولید این واحدها با 174 قطعه مرغ سه هزار و 600 تن تخم مرغ است.
وی با اعلام اینکه شهرستان آمل تولید 30 درصد تخم‌مرغ استان مازندران را بر عهده دارد، عنوان داشت: آمل بیشترین واحدهای تولید مرغ گوشتی مازندران را نیز در اختیار دارد.
این مسئول  با اشاره به اینکه تولید محصول سالم و ارگانیک در بخش مرکبات از اهداف بخش کشاورزی است، گفت: به این منظور 900 هکتار از باغات مرکبات شهرستان مبارزه بیولوژیک شدند.مبارزه بیولوژیک در این باغات شامل عملیات رهاسازی سوسک کریپت علیه آفات مرکبات است.
رئیس جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه این عملیات از اواخر خردادماه آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: با عملیات رهاسازی این سوسک در باغات کشاورزی میزان مصرف سموم شیمیایی کشاورزی کاهش می‌یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com