27 کشتی حامل غلات تاکنون بنادر اوکراین را ترک کرده‌اند

27 کشتی حامل غلات تاکنون بنادر اوکراین را ترک کرده‌اند
وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد: دو فروند کشتی دیگر حامل غلات بندر «چورنومورسک» اوکراین را ترک کردند و تعداد کل کشتی‌هایی که از بنادر اوکراین واقع در دریای سیاه خارج شدند، به 27 فروند رسید.

وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد، دو کشتی دیگر حامل غلات بندر «چورنومورسک» اوکراین را ترک کردند و تعداد کل کشتی‌هایی که بنادر اوکراین واقع در دریای سیاه را بر اساس قرارداد صادرات غلات با میانجی‌گری سازمان ملل متحد ترک می‌کنند، به 27 فروند رسید.

مرکز هماهنگی مشترک که برای عبور امن غلات ایجاد شده است، در بیانیه ای اعلام کرد، دو کشتی  «زومروت آنا» و «ام وی اوشن اس» که در بیشتم ماه آگوست اجازه حرکت دارند، به ترتیب با 6 هزار و 300  تن روغن آفتابگردان و 25 هزار تن گندم بارگیری شدند.

اداره بنادر دریایی اوکراین امروز اعلام کرد، بارگیری مواد غذایی در 7 کشتی در 3 بندر دریایی اوکراین آغاز شده است؛ (این کشتی ها) 66 هزار و 500 تن گندم، ذرت و روغن آفتابگردان را به مصرف کنندگان تحویل خواهند داد.

صادرات غلات اوکراین از زمان آغاز جنگ کاهش یافته است، زیرا بنادر واقع در دریای سیاه که یک مسیر حیاتی برای محموله هاست، بسته شده بود و این امر سبب شد تا قیمت مواد غذایی در جهان افزایش یابد و  نگرانی در مورد کمبود مواد غذایی در آفریقا و غرب آسیا را تقویت کرد.

سه بندر واقع در دریای سیاه، در پایان ماه جولای، بر اساس توافق میان مسکو و کی‌اف با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه باز شد.

مقامات اعلام کرده اند، 3 کشتی در بندر «چورنومورسک» لنگر انداخته‌اند و دو کشتی دیگر هم در بندر «اودسا» بارگیری را شروع کرده‌اند.

دو کشتی فله بر «Mohamad Y» و نفتکش «Foyle» نیز در بندر « پیودنی» در نوبت منتظر هستند.

به گفته این مقامات، مواد غذایی اوکراینی به فرانسه، سودان، ترکیه و هلند ارسال خواهد شد.

الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین نیز روز جمعه گفت، 10 کشتی باری دیگر در بنادر دریای سیاه بارگیری و آماده حمل و نقل هستند.

وی گفت، تاکنون 25 کشتی از سه بندر اوکراین حامل 630 هزار تن محصولات کشاورزی ارسال شده‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com