25درصد صادرات طیور از گلستان انجام می شود

25درصد صادرات طیور از گلستان انجام می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که این استان با 27 میلیون جوجه ریزی مقام دوم کشور را در این بخش دارد و25 درصد صادرات طیور از گلستان انجام می‌ شود.
مختار مهاجر در مراسم افتتاح کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور مزرعه نمونه آق‌ قلا در شمال استان ، اظهار کرد: مزرعه نمونه در کنار 14 شرکت دیگر در زمینه تولید بذر نیز فعال بوده و سالانه 43 هزار تن بذر غلات برداشت می کند.
وی با اشاره به نیازمندی های بخش کشاورزی استان ،افزود که باید به سمت تولید بذر صیفی و سبزی‌ حرکت کنیم.
مهاجر همچنین گفت: در استان تنها یک نژاد مرغ پرورشی گوشتی وجود داشت که مزرعه نمونه پرورش یک نمونه دیگر را در دستور کار قرارداد و امروز این محصول با دوره رشد کوتاه‌ تر، وزن کمتر و کیفیت بالاتر تولید می‌ شود.
رییس جهاد کشاورزی گلستان گفت: یکی دیگر از برنامه ها، اصلاح نژاد گاوهای شیری و دام‌ های سبک است که مزرعه نمونه می تواند در این زمینه کمک کند.
وی اضافه کرد که در این بخش مطالعات انجام و قرار شده که در دلند یک واحد دو هزار رأسی راه اندازی شود که در این زمینه از مدیر عامل اتکا می‌ خواهیم که حمایت های لازم را از استان داشته باشد.
مهاجر بابیان اینکه در استان یک‌ میلیون و 500 هزار رأس دام سبک داریم، اظهار کرد: مزرعه نمونه و اتکا 10 هزار رأس دام بومی دارد که ما انتظار داریم وارد اصلاح نژاد شود.
وی همچنین گفت در حوزه آبی و خاکی نیز در استان 48 هزار هکتار زیر پوشش آبیاری تحت‌ فشار و سیستم‌ های نوین بوده که یکهزار هکتار آن در حوزه مزرعه نمونه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com