25 پروانه بهره‌برداری گاوداری و مرغداری در ایلام صادر شد

25 پروانه بهره‌برداری گاوداری و مرغداری در ایلام صادر شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سه ماهه گذشته 25 پروانه بهره‌برداری گاوداری و مرغداری در استان ایلام صادر شده است.
یونس احمدی در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: همچنین در سه ماهه گذشته 35 هزار تن انواع گوشت قرمز، سفید، شیرخام، عسل و تخم مرغ تولید در استان ایلام شده است.
وی با بیان اینکه اکنون 40 درصد شیر تولید شده در ایلام به استان‌های همجوار ارسال می‌شود، ادامه داد: دامداری‌های صنعتی استان ایلام سالانه حدود 100 هزار تن شیر تولید می‌کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این بافت عشایری استان و ساکنان روستاهای ایلام به طور سنتی به پرورش دام‌های شیرده پرداخته و بخشی از نیاز خود را تامین می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 105 واحد پرورش گاو شیری در این استان فعال بوده که ظرفیت آنها بیش از 3 هزار 500 راس گاو شیری است.
احمدی تصریح کرد: این میزان تولید شیر در استان بیش از نیاز بازار مصرف داخلی ایلام بوده و حدود 40 درصد آن به استان‌های همجوار حمل شده و 60 درصد آن نیز در داخل استان مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: با افزایش تعداد واحدهای دامداری و تولید سرانه آنها ایلام به قطب دامپروری غرب کشور تبدیل می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی مصمم به صدور مجوزهای لازم برای واجدین شرایط ایجاد کننده واحدهای دامی در استان ایلام است.
وی ادامه داد: از سال 81 تاکنون 40 واحد گاوداری شیری در استان ایلام ایجاد و راه‌اندازی شده که این مهم انقلابی در توسعه صنعت دامپروری در استان ایلام محسوب می‌شود.
احمدی افزود: طی شش سال گذشته روند ایجاد واحدهای پرورش گاوی شیری از حیث تعداد و ظرفیت به ترتیب 42 و 55 درصد رشد داشته است.
 

 
کلمات کلیدی صدور پروانه ایلام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com