25 واحد مرغداری در خراسان شمالی در حال اخذ مجوز

25 واحد مرغداری در خراسان شمالی در حال اخذ مجوز
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ایجاد 25 واحد مرغداری در استان خراسان شمالی اکنون در مرحله صدور مجوزها و موافقت نامه‌ها است.
حسین رضازاده در بجنورد اظهار داشت: یک واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون قطعه هم توسط یک سازمان کشوری در مانه و سملقان سرمایه‌گذاری شده که از بزرگ‌ترین واحدهای مرغداری به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد:  75 واحد مرغداری در خراسان شمالی وجود داشته که از این تعداد 65 واحد فعال است و نیازهای استان به گوشت سفید را تأمین می‌کند.
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مرغدارهای استان طی امسال 5 هزار و 435 تن گوشت مرغ در این استان تولید داشته‌اند.
به گفته این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان تولیدات استان در بخش مرغ امسال 20 درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
این مسئول تصریح کرد: برای افزایش تولیدات گوشت سفید در استان همچنین امسال افزون بر 3 میلیون 484 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در واحدهای مرغداری استان جوجه‌ریزی شده است.
رضازاده درباره سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی تصریح کرد: طبق  آخرین آمارها سرانه مصرف گوشت مرغ در استان 19 کیلو است.
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین بیشترین ظرفیت تولید مرغ در استان را مربوط به شیروان و کم‌ترین را مربوط به جاجرم عنوان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با راه اندازی واحدهای جدید مرغداری حجم تولید مرغ در استان  همچنان افزایش یابد.
به گزارش فارس، استان خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com