24 میلیون نوبت سر طیور پرورشی علیه بیماری‎ واکسینه شدند

24 میلیون نوبت سر طیور پرورشی علیه بیماری‎ واکسینه شدند
رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: 24 میلیون نوبت سر طیور پرورشی این شهرستان علیه بیماری‎های نیوکاسل، برونشیت، آنفلونزا و گامبورو واکسینه شدند.
از گناباد علیرضا قدرتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 24 میلیون نوبت سر طیور پرورشی این شهرستان علیه بیماری‎های نیوکاسل، برونشیت، آنفلونزا و گامبورو واکسینه شدند.
وی افزود: صنعت مرغداری و تولید گوشت سفید و تخم مرغ یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی است لذا در جهت حفظ این صنعت باید اقداماتی به منظور جلوگیری از رخداد بیماری انجام داد که از جمله آن رعایت برنامه واکسیناسیو ن منظم بر اساس دستورالعمل توسط مرغداران است.
وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری نیز 1213 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه گردیدند.
قدرتی تصریح کرد: هاری یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس بوده و معمولا با گاز گرفتگی از حیوان مبتلا به حیوان دیگر و یا انسان منتقل می‎شود.
وی افزود: هاری بیماری ویروسی خطرناکی است که ویروس آن از طریق بزاق آلوده پستانداران مانند سگ، گربه، گرگ، روباه، خفاش و حیوانات دیگر که معمولاً از طریق گازگرفتگی و یا یک زخم باز که با بزاق آلوده تماس پیدا نماید به انسان منتقل می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: فردی که توسط حیوان هار دچار گاز گرفتگی شده در صورت عدم درمان و ابتلا به هاری محکوم به مرگ است.
قدرتی بیان کرد: سگ یا گربه‎ای که مبتلا به هاری شود، حداکثر به مدت 10 روز از بروز علائم زنده می‎ماند و قبل از مرگ ویروس را در بزاق خود دارد و با گاز گرفتن می‎تواند ویروس را منتقل نماید.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد در ادامه تصریح کرد: در راستای انجام این وظیفه و به منظور بهره‎وری بیشتر و حصول اطمینان از سلامت فرآورده‎های دامی، اکیپ‎های نظارتی شبکه دامپزشکی و بازرسین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صورت همزمان بازدید‎های مشترکی از مراکز عرضه فرآورده‎ها در سطح شهر گناباد به عمل می‎آورند.
وی اظهار امیدواری کرد: با انجام اینگونه بازرسی‎های مشترک، زمینه تخلف در عرضه فرآورده‎ها کم گردد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com