225 میلیارد تومان یارانه شیر در حساب دامداران

225 میلیارد تومان یارانه شیر در حساب دامداران
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 225 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران اختصاص یافته و در استان‌های مختلف پرداخت آن آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن رکنی عصر سه شنبه 93/11/14 در نشست با فعالان حوزه دام در اردبیل اظهار کرد: با تلاشی که انجام دادیم به بساط توزیع یارانه که پیش از این به نام دامداران و به کام دلالان بود، پایان دادیم و مصمم هستیم یارانه شیر را به حساب خود دامداران واریز کرده و از این طریق آنها را در تولید بیشتر همراهی کنیم.
وی با بیان اینکه 75 درصد این یارانه به حساب استان‌ها واریز شده است، تصریح کرد: ‌استان‌ها در حال دریافت و تکمیل پرونده از دامداران و تولیدکنندگان هستند که در استان اردبیل نیز این کار آغاز شده و امیدواریم با اختصاص این یارانه کمبود نقدینگی در این حوزه بین دامداران برطرف شده و آنها با توان مضاعف در سنگر تولید حضور پیدا کنند.
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین به تولیدکنندگان کشاورزی و دامداران تأکید کرد و متذکر شد: پرداخت تسهیلات با نرخ سود 17 درصد به هیچ وجه راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد و ما امیدواریم از محل اعتبارات فنی و اعتباری بخشی از سود این تسهیلات را تضمین کرده و کشاورزان بتوانند با نرخ سود پایین مورد حمایت قرار گیرند.

انحصار واردات نهاده‌های دامی شکسته شده است
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته واردات نهاده‌های دامی توسط افراد خاص و یا شرکت پشتیبانی انجام می‌شد، افزود: ما در این زمینه به همه فعالان در این عرصه اعلام کردیم تا در واردات نهاده‌ها ورود پیدا کرده و انحصار به وجود آمده را در این حوزه بشکنند.
رکنی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تولیدکننده ما اگر بفهمد که با خرید از شرکت پشتیبانی دام متضرر می‌شود، ‌بهتر است تأمین نهاده‌های خود را از طریق دیگر مجموعه‌ها انجام دهد، چراکه ماهیت شرکت پشتیبانی ابزار کمکی برای روز مبادای دامداران است.
وی اضافه کرد: دامدار مجبور نیست محموله و نهاده خود را از شرکت پشتیبانی تأمین کند، بلکه ضرورت دارد از طریق فعالان بخش خصوصی این نیازمندی‌ خود را تأمین کند.

زنجیره تولید در عرصه مرغداری شکل بگیرد
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با تشکیل زنجیره تولید در بخش دام و طیور می‌توان فراز و نشیب‌های تولید و عرضه را در این حوزه به حداقل رساند، ادامه داد: اگر زنجیره تولید در این عرصه شکل بگیرد قطعاً یک وضعیت برد برد را شاهد می‌شویم، چراکه تولید براساس تقاضا و نیاز بازار انجام می‌شود و با تولید بیشتر زمینه کاهش قیمت و متضرر شدن مرغداران فراهم نمی‌آید.
رکنی از مرغداران خواست تا در سطح کشور این زنجیره را شکل داده و جلوی ارزان و گران شدن مقطعی آن را بگیرند چراکه دولت بنا ندارد از جیب تولیدکننده منافع مصرف‌کننده را تأمین کند.
وی در پایان بیان داشت: ‌نمونه موفق این کار در کشور ترکیه اتفاق افتاده که به رغم دیر وارد شدن آنها به حوزه صنعت دام و طیور به دلیل شکل‌گیری این زنجیره کار آنها به شکل مناسب انجام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com