220 میلیارد تومان پول بهینه‌سازی سوخت به 5170 مرغدار نرسید

220 میلیارد تومان پول بهینه‌سازی سوخت به 5170 مرغدار نرسید
حسین مقدم نیا اظهار داشت: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها که قیمت سوخت گازوئیل مورد استفاده در مرغداری‌ها از 165 ریال به 150 تومان در هر لیتر افزایش یافت قرار شد طرح بهینه‌سازی سوخت برای کاهش مصرف و پوشش افزایش قیمت در مدت 5 سال اجرا شود.
مقدم نیا گفت: 250 میلیارد تومان برای سال 89 اعتبار منظور شد که تاکنون 30 میلیارد تومان از سوی بانک برای اجرای این طرح پراخت شده است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: بروکراسی بانک‌ها مانع بزرگی در جذب این اعتبارات بوده است.
وی افزود: تا آخر آبانماه سال جاری در صورتی‌که این اعتبارات جذب نشود طبق قانون برگشت می‌خورد.
وی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار و 570 مرغدار برای اجرای این طرح در سایت اتحادیه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تاکنون 1400 واحد مرغداری موفق به دریافت تسهیلات بهینه‌سازی سوخت شده‌اند.
مقدم نیا گفت: هنوز اعتبار سال 90 نیز پرداخت نشده و قرار است در صورتی‌که 4 هزار و 550 واحد مرغداری پیش‌بینی شده مجهز به این سیستم‌ها شوند بقیه اعتبار مشابه سال 89 پرداخت شود.
وی گفت: برای حمایت از مرغداری‌ها و به خاطر اینکه اجرای طرح در ادامه کار با مشکل مواجه نشود دولت باید هر چه سریع‌تر این اعتبارات را پرداخت کند.
وی در پاسخ به اینکه دلیل عقب بودن شما از برنامه چیست؟ گفت: مرغداران طالب اجرای این طرح هستند اما در مرحله دریافت تسهیلات درگیر بروکراسی بانک‌ها شده اند.
مقدم‌نیا افزود: بانک وثیقه می‌خواهد و نداشتن بدهی معوق، خوش حسابی، و غیره را ملاک قرار می‌دهد که مانع بزرگی برای دریافت تسهیلات است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور تصریح کرد: از سوی دیگر زمان ابلاغ اجرای طرح اواخر سال 89 بود که سه ماه بررسی طرح، دعوت از سازندگان تجهیزات و شناسایی مرغداری‌های نیازدار طول کشید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com