200 هزار تن نهاده مرحله دوم ترخیص شد

200 هزار تن نهاده مرحله دوم ترخیص شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از شروع توزیع مرحله دوم نهاده در حجم ۲۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: در صورت آمادگی تشکل‌ها این میزان از فردا وارد بازار می‌شود و علاوه بر این، روزانه ۱۰ هزار تن دیگر از بنادر به استان‌ها فرستاده می‌شود.
مصیب محمدیان شمالی در مورد مشکل تأمین نهاده واحد‌های تولیدی اظهار داشت: در حال حاضر توزیع مرحله دوم نهاده که 200 هزار تن است، بین تشکل‌ها شروع شده که البته این توزیع به‌صورت فوق‌العاده و خارج از قرارداد‌هایی است که با تشکل‌ها داشتیم. در حال حاضر کارهای بانکی ترخیص این محموله 200 هزار تنی انجام شده و ترخیص آن در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بخشی از نهاده‌های واردشده که در گمرک مانده بود مدتی پیش ترخیص شد و بخش دیگری نیز روز پنج‌شنبه و شنبه ارز آن توسط بانک مرکزی تأمین شد، گفت: 200 هزار تن نهاده‌ای که ترخیص شده و در حال توزیع بین تشکل‌ها است تقریباً نیاز بازار را پاسخ می‌دهد و اگر تشکل‌ها آمادگی داشته باشند از فردا وارد بازار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سؤال که این 200 هزار تن جواب‌گوی نیاز چه مدت است، خاطرنشان کرد: از نظر موجودی نهاده مشکلی وجود ندارد و به‌اندازه کافی وجود دارد و واحدهای تولیدی نیز کمبودی ندارند، بلکه در این بین مسئله قیمت ناشی از ارز مطرح بود که با روان‌سازی که انجام شده ترخیص نهاده‌ها خود به خود در حال انجام است. وی با بیان اینکه همزمان با شروع توزیع این 200 هزار تن، از بنادر نیز روزانه 10 هزار تن نهاده به استان‌ها فرستاده می‌شود، گفت: این 200 هزار تن که در حال ترخیص است از موجودی‌های خودمان است.
محمدیان شمالی در پاسخ به این سؤال که آیا این 200 هزار تن از ذخایر است و ارز آن با چه نرخی است، بیان کرد: این 200 هزار تن خارج از ذخایری است که باید همیشه داشته باشیم و ما مکلف هستیم به قیمت‌های سابق به تشکل‌ها نهاده بدهیم، یعنی ذرت 700 تومان، کنجاله 1050 تومان و جو نیز 600 تومان توزیع می‌شود. در این بین اگر هزینه‌ای هم باشد که متوجه شرکت باشد، دولت تأمین خواهد کرد.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامي مرغدار گفت : ۹۲/۰۶/۱۸

    جوحه هاي بدون دان در انتطار سويا هستند تا بيماري هاي كوارشي / نيوكاسل كوارشي/ در بين طيور رايج نشده سويا وذرت را توزيع كنيد.
    در غير اين صورت خسارات سنكين تري در راه است

    پاسخ...
  •  

    محمدمحمدی گفت : ۹۲/۰۶/۱۸

    واقعیت اینه که من مرغدار باید ذرت 1300 تمن وسویا 1550 تمن بخرم شما را بخدا بگویید ایا دولت مردان خبر از تولید کننده ندارند یا کمافی السابق دنبال دلال پروری ونابود کردن تولید کننده ها هستند ؟ما باید مرغمان چند بفروشیم؟

    پاسخ...
  •  

    حميد گفت : ۹۲/۰۶/۱۸

    بابا به دلال ها بگين كوتاه بيان جوجه تو مرغداريها دان مي خواهن حرف حديث سيرشون نمى كنه

    پاسخ...
  •  

    سپهر اسدیان گفت : ۹۲/۰۶/۱۸

    بزک نمیر بهار میااااااااااااد،!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com