200 هزار تن نهاده دامی در انتظار ترخیص هستند

200 هزار تن نهاده دامی در انتظار ترخیص هستند
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: در ایام محرم هیات‌ها هرگونه درخواستی در خصوص تهیه مرغ داشته باشند ما استقبال خواهیم کرد و هیچ محدودیتی در بحث مرغ نداریم.
عرضه بدون محدودیت گوشت مرغ در ایام محرم/200 هزار تن نهاده دامی در انتظار ترخیص هستند
محمد جعفری با بیان اینکه ویروس کرونا به مشاغل ضربه زده به همین دلیل بحث کمک مومنانه را داشتیم، اظهار کرد: در مرحله اول 500 تن گوشت مرغ را برای رزمایش تخصیص دادیم و  برای مرحله دوم هم آماده‌ایم.
 
وی افزود: حدود ۱۰۰ بسته معیشتی توسط همکاران ما به ارزش ۳۰ میلیون تومان، در مرحله دوم از این رزمایش به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا اهدا خواهد شد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه کاهش ناگهانی قیمت مرغ در پی شیوع ویروس کرونا از مشکلات ما بود، خاطرنشان کرد: بیش از ۸ هزار تن مرغ آماده طبخ به ارزش ۹۱ میلیارد تومان خریداری شد و پول مرغداران را دادیم و همچنین بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره مرغ داریم.
جعفری تصریح کرد: در ایام محرم هیات‌ها هرگونه درخواستی در خصوص تهیه مرغ داشته باشند ما استقبال خواهیم کرد و هیچ محدودیتی در بحث مرغ نداریم و گوشت گوساله حدود ۵۰۰ تن ذخیره شده است که از قیمت ۴۰ الی ۶۰ هزار تومان را خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: در ایام محرم امسال با توجه به شیوع کرونا، نذورات به سمت کمک مومنانه سوق داده شود.
 
جعفری با بیان اینکه ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی دپو شده داریم که نیاز به ترخیص از بنادر دارد، گفت: از اول سال تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن نهاده ترخیص شد.
وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل مرغداران نیاز به تسهیل فرآیند ترخیص نهاده دامی در استان نیاز داریم، تصریح کرد: بر طبق قیمت‌گذاری مرغ قرار نیست نهاده‌های دامی تحت تاثیر قرار بگیرند.
جعفری بیان کرد: در تیر ماه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی کردیم و به ۲۰ استان دیگر مرغ می‌فرستیم و رتبه برتر تولید مرغ در کشور را داریم ولی چون هزینه تولید بالا است مرغ فراتر از قیمت دولتی که ۱۵ هزار تومان است به‌فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه ما مشکل نهاده نداریم، گفت: بخشی از قیمت‌ها دست واسطه است، برخی از مرغداران ما سرمایه در گردش ندارند و همچنین یک عده واسطه پول می‌دهند گوشت را می‌خرند و قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.
 
جعفری افزود: ما خودمان آمادگی خریداری مرغ را از مرغداران داریم ولی استقبال به طرف واسطه‌ها است به همین دلیل نیاز به بازرسی جدی و نظارت در این حوزه داریم و اعتقاد دارم دولت در ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری کرده است باید طبق همین روال جلو برویم.
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران خاطرنشان کرد: قبول داریم که مردم متحمل فشار ناشی از افزایش قیمت مرغ هستند، امیدواریم ستاد تنظیم بازار نظارت‌ها را مدنظر قرار دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com