20 کشور مقصد محصولات دام، طیور گلستان

20 کشور مقصد محصولات دام، طیور گلستان
سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: از ابتدای امسال گواهی بهداشتی صادرات برای محصولات در حوزه دام، طیور و آبزبان تولیدی و فرآوری شده این استان به ۲۰ کشور از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا صادر و از طریق تجار ارسال شد.

علی کاووسی افزود: گواهی بهداشتی صادرات محصولات حوزه دام، طیور و آبزیان از استان گلستان برای کشورهای عراق، کامبوج، هنگ‌کنگ، قرقیزستان، ویتنام، افغانستان، امارات، سوریه، مکزیک، کانادا، تایوان، سنگاپور، قطر، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، روسیه، چین، مالزی و عمان بوده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی محصولات صادر شده از استان گلستان شامل ۴۳ کیلوگرم خاویار، ۱۹۲ هزار کیلوگرم میگو، ۴۶۹ هزار کیلوگرم آلایش مرغ، یک میلیون و ۹۱۶ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار کیلوگرم پودر گوشت، ۲ میلیون و ۱۱ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان گرمابی (طیور)، بیش از ۵۶۷ هزار و ۶۵۷ کیلوگرم محصولات لبنی، ۵۳ هزار و ۷۶۰ قطعه پولت تخمگذار (جوجه در حال رشد برای تخمگذاری) و یک میلیون و ۲۱۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی است.

استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب‌های مهم پرورش دام، طیور و آبزیان کشور است که بیش از ۷۰ هزار بهره‌بردار در حوزه دامپروری این استان فعالیت دارند.

اکنون گلستان چهار پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تیل‌آباد آزادشهر، تنگراه گالیکش (شرق) و گمرگ اینچه‌برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) دارد و مجوز حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی به خارج استان از طریق این پست‌ها صادر می‌شود.

گمرک خشکی اینچه‌برون در شهرستان گنبدکاووس واقع در شمال گلستان و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد که ارتباط جاده‌ای و ریلی را با کشورهای آسیای میانه و چین برقرار می‌کند.

اینچه‌برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است که مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان و از غرب با خراسان‌شمالی همسایه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com