20 هزار قطعه 45 روزه مرغ بومی در کشور توزیع شد

20 هزار قطعه 45 روزه مرغ بومی در کشور توزیع شد
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 20 هزار قطعه پولت 45 روزه مرغ بومی در دو ماه گذشته توسط این استان در کشور توزیع شد.
علی اکبر نجفی بیان داشت: این امر از طریق مرکز تکثیر و اصلاح نژاد مرغ بومی استان اصفهان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه ناحیه استان اصفهان انجام شد.
به گفته وی، در این طرح در مرحله اول پولت های مرغ بومی به استان های خوزستان، ایلام و گلستان ارسال شد و در مراحل بعدی به استان هایی که فاقد مرکز تکثیر و پرورش مرغ بومی هستند، ارسال خواهد شد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، هدف از این طرح را افزایش درآمد اقشار کم درآمد روستایی در مسیر تولید و رسیدن به خودکفایی در سطح خانواده دانست.
وی اظهار داشت: با توجه به این که مرغ بومی تولید شده توانایی خوبی در تولید تحم مرغ دارد و در شرایط آب و هوایی ایران با هرگونه شرایط نگهداری سازگار است، می تواند در تامین پروتئین دامی مورد نیاز خانواده های روستایی نقش بسزایی ایفا کند.
مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان اصفهان از سال 1365 با هفت سالن پرورش مرغ مادر به مساحت دو هزار و 184 متر مربع و همچنین یک واحد جوجه کشی به مساحت 350 متر مربع مشغول فعالیت است.
این مرکز در سال 90 بالغ بر 830 هزار قطعه جوجه یکروزه تولید کرد. با فعالیت این مرکز جمعیت مرغ استان از یک میلیون قطعه به پنج میلیون قطعه افزایش یافته است.
همچنین میزان تولید سالانه تخم مرغ بومی استان بالغ بر 15 هزار تن و تولید گوشت مرغ بومی در استان بیش از پنج هزار تن است.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار از شمالغرب گفت : ۹۱/۰۹/۰۷

    آقاق علی اکبر نجفی مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خسته نباشی شما با توزیع 20هزار قطعه جوجه بومی مرغدارهای خوزستان و ایلام و گلستان را بیچاره می کنید چون در روستاها هیچکس برای مرغهای بومی واکسن نمی زند و همین موضوع باعث انتشار بیماری می گردد .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com