20 هزار تن صادرات تخم مرغ در شش ماه

20 هزار تن صادرات تخم مرغ در شش ماه
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار گفت: حدود 20 هزار تن تخم‌مرغ در مدت 6 ماه به کشورهای هدف عراق، افغانستان، عمان و قطر صادر شده است.
رضا ترکاشوند با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ به کشورهای عمان و قطر به صورت موردی انجام می شود افزود: فرایند صادرات برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین مدیریت بازار انجام می شود.
وی اظهارداشت: طی هفته های اخیر که با افزایش نرخ تخم مرغ در بازار داخلی مواجه شدیم که به همین دلیل نسبت به مدیریت و محدودیت صادرات این محصول اقدام شد و اکنون به دلیل وضعیت مناسب بازار داخلی به طور مجدد صادرات این محصول به روال عادی بازگشته است.
مدیر عامل اتحادیه مرغ تخمگذار می گوید: تلاش ما مدیریت بازار تخم مرغ است تا با ادامه صادرات نیز تنشی در بازار داخلی این محصول رخ ندهد.
به گفته وی، طبق مصوبه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ هفت هزار و 740 تومان است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار تصریح کرد: این درحالیست که اواخر هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به طور متوسط به هفت هزار و 200 تا هشت هزار تومان در نوسان بود.
وی اضافه کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری های کشور حدود هفت هزار و 750 تومان است.
ترکاشوند گفت: همچنین برای تنظیم بازار تخم مرغ نیز تفاهم نامه ای با میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای منعقد کرده ایم تا با تامین تخم مرغ این گروه با نرخ های مصوب ، این محصول با نرخ مناسب به دست مردم برسد.
وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه هر شانه تخم مرغ 30 تایی با نرخ 18 هزار و 200 تومان از اتحادیه خریداری و با نرخ 19 هزارتومان به فروش می رسد.
دوره نگهداری مرغ تخمگذار به 110 هفته رسید
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار به ظرفیت بالای تولید تخم مرغ کشور اشاره کرد و افزود: اکنون برای افزایش تولید، حمایت از تولیدکنندگان دوره نگهداری مرغ تخمگذار را از 90 هفته به 110 هفته افزایش داده‌ایم، تا ضرر کمتری متوجه تولیدکنندگان شود.
به گفته وی، طبق این بخشنامه تولیدکنندگان می توانند مرغ تخمگذار خود را تا اوایل اسفندماه نگهداری کنند.
واحدهای مرغ تخمگذار عاری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
ترکاشوند تصریح کرد: در بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز با وجود فصل سرما تاکنون هیچ واحد مرغ تخمگذاری دچار مشکل نشده است و تمامی واحدها پاک از این ویروس هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com