20 شرکت زنجیره ای چاره ای برای ثبات قیمت مرغ

20 شرکت زنجیره ای چاره ای برای ثبات قیمت مرغ
جناب آقای دکتر حسن مهربانی ، دبیر سابق انجمن جوجه یک روزه کل کشور در مصاحبه با برنامه تصویری "آنتن"  در خصوص امکان رسیدن به قیمت ثابت در سال اظهار داشت: «چنین امکانی هرگز وجود ندارد چون نوسان جزئی از طبیعت بازار است و آن تولید کننده ای که قصد فعالیت در این میدان را دارد باید آماده این نوسانات باشد.»
وی گفت: «بخش آزاردهنده نوسان بازار آن است که قیمت حداقل و حداکثر در طول سال شدیداٌ افزایش پیدا کند که این خطری برای مصرف کننده و تولیدکننده است .»
وی اظهار داشت: «تا زمانی که شرکت های زنجیره ای شکل نگیرند مشکل نوسانات شدید حل نخواهد شد. حداکثر 20 شرکت زنجیره ای باید به وجود بیاید که هرکدام به طور متوسط 100 هزار تن مرغ تولید کنند. صنعت ناتوان طیور ایران به گونه ای است که حلقه های تولید از هم جدا هستند و هر کسی فقط به فکر به حداکثر رساندن سود خود است  و به همین دلیل نوسان بالا است. در سال گذشته 34 تا 35 درصد نوسان قیمت داشتیم که بسیار خطرناک است.»
وی در پایان افزود: «حتی اگر مجموعه زنجیره ای هم شکل نگیرد، اگر تولیدکنندگان جوجه یک روزه دارای چندین گله با سنین مختلف باشند، یعنی در تمام مقاطع بازار دارای جوجه باشند، خطر کمتری برای آنها وجود خواهد داشت.»

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com