2.4 میلیون تن گوشت مرغ امسال تولید می شود

2.4 میلیون تن گوشت مرغ امسال تولید می شود
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: تولید گوشت مرغ در سال جاری از مرز 2 میلیون و 400 هزار تن فراتر خواهد رفت.
مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نهاده‌های دامی اذعان داشت: نهاده‌های دامی در دامداری‌ها، بنادر و انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی به مرز اشباع رسیده است و به هیچ وجه کمبودی از نظر دانه جو، ذرت و  کنجاله سویا که با نرخ ترجیحی وارد کشور می‌شود، نداریم.
وی در رابطه با کیفیت خوراک دام هندی و اوکراینی در مقایسه با خوراک دام برزیلی خاطرنشان کرد: هیچ دو ماده خوراکی در دنیا شبیه به هم نیستند و هر ماده‌ای حتی در یک مزرعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی متفاوتی دارد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: بدیهی است که واحدهایی که صنعتی بوده و به صورت علمی اداره می‌شوند با توجه به ترکیبات که هر کنجاله ذرت و سویا دارد، جیره‌نویسی می‌کنند و بهترین جیره را اصطلاحاً بالانس یا ارزش‌گذاری می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: ما مجبوریم از تمام کشورهای دنیا نهاده‌ها را وارد کنیم و وابسته به یک‌جا نباشیم تا بتوانیم به تمام نهاده‌ها دسترسی داشته باشیم.
رضایی عنوان کرد: در حال حاضر خیالمان از نظر میزان تولیدات راحت است و پیش‌بینی ما این است که تولید شیر امسال از 11 میلیون تن عبور خواهد کرد، گوشت مرغ مطمئناً از 2 میلیون و 400 هزار تن عبور خواهد کرد.
وی افزود: اما با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز در مقایسه با گوشت مرغ بالاتر است، استقبال مصرف‌کنندگان به گوشت مرغ افزایش داشته و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با افزایش تولید باعث کاهش قیمت گوشت مرغ باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com