2.2 میلیون تن خوراک دام و طیور چه شد؟

2.2 میلیون تن خوراک دام و طیور چه شد؟
در شرایطی که مرغداران و دامداران از کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های تولید در بازار انتقاد می‌کنند، شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که طی چهار ماه نخست امسال بیش از دو میلیون و 200 هزار تن خوراک دام و طیور بین تشکل‌ها و تولیدکنندگان زیربخش دام و طیور توزیع کرده‌ است.
این درحالیست که مرغداران معتقدند: افزایش سرسام‌آور قیمت نهاده‌ها در بازار نشانه‌ کمبود این محصولات و نبود شبکه مناسب توزیع است.
در این زمینه حسین مقدم‌نیا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: اگر میزان نهاده‌های دام و طیوری که بین تولید‌کنندگان توزیع شده کافی بود، قیمت این کالای اساسی در بازار افزایش نمی‌یافت و در واقع افزایش سرسام‌آور قیمت نهاده نشان از کمبود این محصول در بازار است.
همچنین درصورتیکه قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ از توافق با بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای اساسی با ارز مرجع 1226 تومانی تا پایان امسال خبر داده است، مقدم‌نیا گفت: در حال حاضر قیمت نهاده‌های تولید اعم از ذرت و سویا افزایش چشم‌گیری یافته و ترخیص نهاده‌های دام و طیور با ارز مرجع نیز نمی‌تواند در کاهش سریع قیمت نهاده‌ها در بازار اثر‌گذار باشد.
وی گفت: دولت برای جلوگیری از ادامه‌ زیان تولید‌کنندگان و کنترل نهاده‌ها می‌تواند بخشی از نهاده‌های ذخیره‌ شده در شرکت پشتیبانی امور دام را آزاد کند به تولید‌کنندگان برساند.
به گفته مقدم‌نیا تولید‌کنندگان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز - یکشنبه - در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان کمیسیون کشاورزی جلسه برگزار می‌کنند تا مشکلات و نوسانات موجود در بازار‌ نهاده‌های تولید را بررسی و راهکاری برای بهبود وضعیت کنونی در تامین نهاده‌های تولید ارائه کنند.

 
نظرات شما
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۲/۰۵/۰۷

    جناب آقای مقدم نیا چی روآزاد کند نهاده ها آزاد شده اند مگه از بازار خبر ندارید الان سویا با حواله های پشتیبانی به قیمت 1610 تا 1650 تومان همه جا به فروش میرسد البته اول سویا توسط پشتیبانی به دست دلالان آزاد میشود بعد مرغدار از دلال ابتیاع می نماید مگه اشکالی داره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com