2 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی ذخیره‌سازی شد

2 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی ذخیره‌سازی شد

علی‌محمد احمدیان در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: امسال 17 هزار و 892 کیلوگرم گوشت گاو برای حمایت از دامداران خریداری شد.
وی عقد قرارداد پیش خرید و خرید قطعی مرغ برای حمایت از مرغداران به تعداد 56 مورد و به وزن 2 هزار و 100 تن را از دیگر اقدامات این شرکت طی سال جاری عنوان کرد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان خراسان شمالی به عقد قرارداد تضمینی و تحویل نهاده‌ها به مرغداران به تعداد 23 مورد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا یک هزار و 900 تن نهاده‌ها به مرغداری‌های این استان تحویل شد.
وی با بیان اینکه بسته‌بندی گوشت مرغ و گوشت قرمز برای ذخیره‌سازی مصرف داخل و خارج استان طی سه مرحله در این مدت انجام شده است، تصریح کرد: بر این اساس یک هزار و 500 تن گوشت مرغ و گوشت قرمز بسته‌بندی و ذخیره‌سازی شد.
به گفته احمدیان همچنین این شرکت 292 فقره گوشت موردنیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی استان را تأمین کرده است.
وی با اشاره به اینکه طی امسال 243 مورد علوفه و دان مورد نیاز مرغداران، دامداران و تعاونی‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی صورت گرفته است، تصریح کرد: این حمایت‌ها از سوی این شرکت تداوم می‌یابد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی گفت: 2 هزار و 266 مورد فرآورده‌های دامی شامل انواع گوشت برای تنظیم بازار به تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان تحویل شده است.
وی همچنین ذخیره‌سازی انواع علوفه را از مهمترین اقدامات این شرکت برای حمایت از فعالان عرصه دامداری و مرغداری استان عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه طی این مدت 200 هزار قطعه جوجه برای فعال‌سازی واحدهای مرغداری غیرفعال استان تحویل شده است، ادامه داد: حمایت از واحدهای غیرفعال مرغداری‌ها از مهمترین برنامه‌های شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی است.
وی همچنین ذخیره‌سازی انواع گوشت، تنظیم بازار گوشت و نهاده‌های دامی، ساخت و بهره‌برداری ساختمان کشتارگاه صنعتی بجنورد، پیگیری انتقال میدان دام از داخل شهر به بیرون و حوالی کشتارگاه صنعتی در راستای جلوگیری از مسائل بهداشتی وزیست محیطی را از دیگر اقدامات این شرکت بیان کرد.
احمدیان افزود: شبکه عوامل توزیع گوشت در شهرستان‌ها و بخش‌های استان در جهت یکنواختی سریع توزیع گوشت و تنظیم بازار از مهمترین اقدامات این شرکت است که با استقبال مردم و فعالان این بخش مواجه شده است.
وی آموزش مرغداران برای بهبود پرورش مرغ و تولید بهتر و افزایش راندمان تولید و نحوه مدیریت مرغداری، آموزش دامداران برای استفاده صحیح از علوفه متراکم و کنسانتره، توزیع مکمل‌های حمایتی دامی بین دامداران و همچنین راهبری کشتارگاه صنعتی و تولید گوشت قرمز بهداشتی را از دیگر اقدامات شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی برشمرد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از زمان تحویل کشتارگاه صنعتی به این شرکت در استان، 980 هزار کیلو انواع گوشت قرمز گوسفندی و گاوی بهداشتی توسط این شرکت کشتار و در بازار مصرف توزیع شده است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com