2 میلیون و 800 هزارتن مرغ و تخم مرغ امسال در کشور تولید می شود

2 میلیون و 800 هزارتن مرغ و تخم مرغ امسال در کشور تولید می شود
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ امسال به یک میلیون و 900 هزار تن و تخم مرغ به 900 هزار تن می‌رسد که حاکی از افزایش ۱۵۰ هزار تنی تولید مرغ و ۱۵۰ هزار تنی تولید تخم مرغ نسبت به سال گذشته است.
رضا ترکاشوند در خصوص وضعیت تولید مرغ در کشور گفت:‌ در طول عمر صنعت مرغ هیچ وقت چنین شرایط مطلوبی نداشته‌ایم.
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: رکورد جوجه‌ریزی در مرداد امسال با 97 میلیون قطعه جوجه‌ریزی شکسته شد و حتی شهریور ماه نیز بیش از مرداد جوجه‌ریزی شد.
وی ادامه داد: امسال بهترین شرایط تولید را داریم، شرکت پشتیبانی امور دام هم نهاده کافی ذخیره‌سازی کرده و پیش‌بینی بسیار خوبی از تولید داریم.
ترکاشوند گفت: ‌ماهانه 800 تا 900 هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ مادر انجام می‌شود و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
به گفته وی امسال تولید مرغ یک میلیون و 900 هزار تن است که یک میلیون و 750 هزار تن آن مرغ گوشتی و بقیه شامل مرغ صنعتی، مادر، مرغ تخمگذار، بوقلمون و سایر طیور است.
ترکاشوند گفت:‌تولید مرغ کشور با افزایش 20 هزار تن در ماه به 170 هزار تن ماهانه رسیده است.وی ادامه داد: نگاه ما باید به صادرات باشد زیرا اگر قرار باشد ماهانه 20 هزار تن ذخیره‌سازی کنیم بعد از چند ماه رقم قابل توجهی خواهد بود که تنها باید صادرات انجام داد.
ترکاشوند در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ گفت:‌امسال تولید تخم مرغ از مرز 900 هزار تن گذشته است. گله‌های تخم‌گذار وارد چرخه تولید شده، جوجه‌ریزی‌ها انجام شده و تا پایان سال نیز قطعا شرایط مطلوب‌تر خواهد شد.
وی ادامه داد: به فکر این هستیم که کارگروه تنظیم بازار و تولیدکنندگان طبق برنامه‌ای که دارند،ذخیره گردشی مازاد تخم مرغ را توسط تولیدکنندگان انجام دهند و زمینه برای صادرات نیز فراهم شود.
وی گفت: سال 89 ، 21 هزار تن صادرات تخم مرغ در کشور وجود داشت و امسال تاکنون از مرز 10 هزار تن گذشته است.
ترکاشوند گفت: برنامه‌ریزی این است که از اوایل سال آینده به صورت ویژه به صادرات تخم مرغ پرداخته شود.مدیر کل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی افزود: سرانه مصرف تخم مرغ کشور از 10 الی 10.2 کیلوگرم به 12 کیلوگرم رسیده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com