190 میلیون ریال خسارت به صاحبان دام و طیور خراسان جنوبی پرداخت شد

190 میلیون ریال خسارت به صاحبان دام و طیور خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به منظور جبران بخشی از ضرر و زیان صاحبان لاشه های ضبطی دام و طیور کشتاری در کشتارگاه ها در شش ماهه اول سال جاری 190 میلیون ریال خسارت پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار مهر دربیرجند، محمد رضائی در جمع خبرنگاران هدف از صرف این اعتبار را حمایت از صنعت دام و طیور و همچنین حمایت از تولید کنندگان استان عنوان کرد و افزود: در صورت تحقق درآمد ها تا پایان سال این رقم به 380 میلیون ریال خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد چهار میلیون و 467 هزار قطعه طیور و 28 هزار و 300 راس دام در کشتارگاه های استان کشتار شده است.
به گفته این مسئول از این تعداد 27 هزار و 632 قطعه طیور و هفت هزار و 154 کیلو گرم گوشت قرمزغیر بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
رضایی اظهار داشت: بیشترین ضبط لاشه ها در طیور به علت بیماری های سپتی سمی، لاغری مفرط، کبودی، آسیت و در لاشه دام ها بیماری های زردی،کاشکسی و سارکوسیست بوده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سه میلیون و 560 هزار نوبت سر واکسیناسیون دامی در شش ماهه اول سال جاری در استان انجام شده است.
وی بیان داشت: پروژه های تملک دارائیهای سرمایه ای اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی طی شش ماهه اول سال جاری از پیشرفت فیزیکی 62 درصدی برخوردار بوده است.
رضایی با اشاره به نقش دامپزشکی در اقتصاد استان و میزان اشتغالزائی این بخش افزود: پروژه های تملک دارائیهای سرمایه ای این اداره کل بمنظور حفظ سرمایه دامی استان و تامین بخشی از بهداشت عمومی جامعه برنامه ریزی و مصوب شده است.

 
کلمات کلیدی خسارت خسارت مرغداری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com