187 هزار راس دام در شهرستان چالدران علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد

187 هزار راس دام در شهرستان چالدران علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی اعلام کرد: 185 هزار راس گوسفند و حدود دو هزار راس گاو در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.
حسین دهقان افزود: دام هایی که از مناطق دیگر وارد شهرستان چالدران می شود، باید جهت استفاده از مراتع این شهرستان تاییدیه واکسیناسیون تب برفکی داشته باشد چرا که به علت کوچ پذیر بودن این شهرستان ورود بیماری تب برفکی به چالدران محتمل است.
وی داشتن تاییدیه واکسیناسیون از شهر مبدا را یکی از راه های مقابله با ورود بیماری تب برفکی به چالدران عنوان کرد و گفت: نمونه برداری و واکسیناسیون از اقدامات مهم شبکه دامپزشکی شهرستان چالدران برای مقابله با بیماری تب برفکی است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی ادامه داد: نصب بنر در نقاط مختلف شهر، اطلاع رسانی از طریق پیامک و بررسی و اعلام اهمیت بیماری تب برفکی در جلسات مختلف از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی چالدران برای مقابله و پیشگیری با بیماری تب برفکی است.
وی با بیان اینکه در شهرستان چالدران 220 هزار راس گوسفند، 20 هزار راس بز و 4500 راس گاو وجود دارد، افزود: اداره منابع طبیعی برای 230 هزار راس دام نیز مجوز ورود به ییلاق های منطقه را صادر کرده است.
تب برفکی از بیماری های واگیر دامی است که هر ساله خسارت قابل توجهی به اقتصاد دامداران وارد می کند.
دامداری یکی از مشاغل اصلی روستاهای شهرستان چالدران است.
از هفته گذشته ورود دام های غیربومی به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران آغاز شده است.
شهرستان چالدران در 220 کیلومتری شمال ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com