18 هزار تن گوشت مرغ در تاکستان تولید شد

18 هزار تن گوشت مرغ در تاکستان تولید شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان از تولید 18 هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی بیان کرد: شهرستان تاکستان دارای ظرفیت‌های بالایی است به طوریکه با دارا بودن 132 واحد مرغداری‌ و 3 میلیون و 185 هزار قطعه مرغ گوشتی در سال یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ استان محسوب می‌شود. 
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت ویژه مرغداری‌ها از نظر رعایت بهداشت و تأمین دمای سالن مرغداری‌ها و همچنین در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها با حمایت جهاد کشاورزی بیش از 85 درصد از مرغداری‌های این شهرستان به هیترهای موشکی و آبخوری نیپل مجهز شده‌اند. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اضافه کرد: این اقدام صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی و آب را به همراه داشته است و این صرفه‌جویی کاهش هزینه را نیز به دنبال دارد. 
وی در ادامه با اشاره به تولید ماهی در تاکستان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 150 تن گوشت ماهی از مزارع پرورش ماهی شهرستان تاکستان برداشت شد. 
اسماعیلی اعلام کرد: با توجه به این میزان، 115 تن ماهی سردآبی و 35 تن ماهی گرم‌آبی از مزارع پرورش ماهی شهرستان تاکستان برداشته شده است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 85هزار قطعه ماهی زینتی در استخرها و مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید شد. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان تصریح کرد: برای بالا بردن فرهنگ مصرف آبزیان اقدام به توزیع آبزیان به صورت بسته‌بندی‌های مناسب در بین ادارات شهرستان کرده که با استقبال ارگان‌های مختلف روبه‌رو شد. 
وی در ادامه به تلاش برای افزایش درآمد بهره‌برداران این بخش اشاره و کرد و توضیح داد: امیدواریم با حمایت جهاد کشاورزی و تلاش آبزی‌پروران علاوه بر تولید بیشتر گوشت سفید و قرار دادن ماهی در سبد غذایی مردم، شاهد بالا رفتن سلامت افراد جامعه و افزایش درآمد آنان باشیم. 
اسماعیلی تأکید کرد: افزایش مصرف ماهی در بین خانواده‌ها نیاز هرچه بیشتر به فرهنگ‌سازی دارد و باید آنها را با فواید مصرف ماهی و اثرات آن آشنا سازیم تا خانواده‌ها رغبت هرچه بیشتری برای مصرف ماهی داشته و آن را همواره در سبد غذایی خود جای دهند و از طرفی نیز به میانگین سرانه مصرف ماهی در سطح کشور و دنیا برسیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com