130 هزار تن تولید گوشت مرغ در ماه

130 هزار تن تولید گوشت مرغ در ماه

حسین دماوندی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ گفت: گوشت قرمز شامل 2 بخش گوشت دام سنگین و گوساله که تغییرات چندانی نداشته و همچنین گوشت گوسفند است که به دلیل شرایط بارندگی مناسب در سال جاری دامداران از عرضه دام خود خودداری می‌کنند. همچنین سال گذشته به دلیل خشک‌سالی دام‌های مازاد از طرف دامداران عرضه شده است و امسال با کمبود دام کوچک مواجه هستند.
وی افزود: سرسبزی مراتع در نقاط ییلاقی و وجود علوفه ، باعث شده دامدار میلی به عرضه گوسفند برای تأمین گوشت نداشته باشد.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود:‌ شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر گوشت و مرغ را به صورت روزانه بیش از هزار و 300 تن روانه بازار می‌کند و با توزیع گسترده، قیمت مرغ به ثبات رسیده است.
دماوندی‌نژاد همچنین خبر داد: طبق برنامه بخشی از دام‌های سبک مناطق خریداری و برای تعدیل قیمت به بازار عرضه می‌شود که این طرح در شرف انجام است.
وی افزود:‌ واقعاً هیچ مشکلی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد و با اطمینان عرض می‌کنم تولید و ذخیره به حد مطمئن و مطلوب است و برآیند این دو باعث کنترل قیمت و تنظیم بازار می‌شود.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود:‌ روزانه بیش از 1000 تن مرغ منجمد در سراسر کشور عرضه می‌شود که فقط در شهر تهران از طریق سازمان میادین، فروشگاههای زنجیره‌ای، تعاونی‌ها کارمندی و کارگری از طریق صنوف روزانه 360 تن مرغ منجمد توزیع می‌شود.
دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه مصرف روزانه تهران 4 هزار تن مرغ است، گفت: برای روزهای پرمصرف بیش از 4 هزار و 600 تن مرغ در روز عرضه می‌شود، به‌گونه‌ای که حتی در میدان بهمن با فراوانی مرغ و عدم فروش مواجه شده‌اند.
وی در مورد کیفیت مرغ منجمد گفت: با توجه به گرمای هوا مصرف مرغ منجمد که از ابتدا به صورت دیپ‌فریز درآمده از نظر بهداشتی سالم تر از گوشت مرغ به صورت گرم است و خود من به عنوان مسئول طیور در وزارت جهاد کشاورزی برای خانواده‌ام همواره مرغ منجمد خریداری می‌کنم، زیرا از سلامت آن اطمینان دارم.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود:‌ با اطمینان عرض می‌کنم تولید و عرضه مرغ بیش از توان شبکه توزیع کشور است و به تناسب نیاز بازار مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد توزیع می‌کنیم.
دماوندی‌نژاد افزود: با توجه به عرضه بیش از نیاز گوشت و مرغ پیش‌بینی می‌شود، در ماه مبارک رمضان با کاهش قیمت مواجه شویم.
وی افزود: تولید در حد 130 هزار تن گوشت مرغ در ماه است که حاصل بیش از 80 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماههای قبل است، همچنین در تیرماه این رقم به 84 میلیون قطعه و در خردادماه به 82 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور رسیده است و مرغ ذخیره شده به تناسب وارد شبکه توزیع خواهد شد.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: در کشورهای پیشرفته مردم بیشتر ترجیح می‌دهند، به خاطر مسایل بهداشتی، گوشت و مرغ منجمد مصرف کنند، اما در کشور ما مردم به مصرف گوشت و مرغ گرم عادت کرده اند، در حالی که از نظر بهداشتی و کارشناسان دامپزشکی گوشت و مرغ منجمد به وسیله دستگاههای پیش‌رفته تونل انجماد پس از تولید به صورت عمیق فریز شده و با نگهداری در فریزر منزل قابل استفاده خواهد بود.
وی افزود: مردم برای تأمین گوشت در ماه مبارک رمضان هیچ عجله‌ای نداشته باشند و به تدریج نسبت به تأمین نیاز خانوار به بازار مراجعه کنند و نیازی به خرید به صورت کلی نیست.
دماوندی‌نژاد آمار تولید مرغ به صورت ماهانه را بیش از 130 هزار تن اعلام کرد و گفت: در ماه جاری این رقم به 140 هزار تن نیز رسیده است.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در مورد تولید تخم‌مرغ گفت: در تابستان حدود 40 تا 50 روز پیش قیمت تخم‌مرغ پایین‌تر از هزینه تمام شده بود، لذا به خرید به قیمت کیلویی هزار و 100 تومان و ذخیره‌سازی اقدام شد.
دماوندی‌نژاد افزود: قیمت تعادلی تخم‌مرغ درب مرغداری 1100 تومان است که هزینه حمل و نگهداری به آن افزوده می‌شود و امروز قیمت تخم‌مرغ در بازار متعادل است.

 
کلمات کلیدی توليد گوشت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com