12 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام و طیور استان فعالیت دارند

12 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام و طیور استان فعالیت دارند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به منظور اطمینان مردم از حلیت گوشت مصرفی، 12 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام و طیور استان مستقر بوده و در امر نظارت بر ذبح شرعی فعالیت می نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین بهلول مرادی منش که در آستانه عید سعید قربان در خطبه های پیش از نماز جمعه اردبیل سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: در عید سعید قربان بر اساس سنت حسنه مردم نسبت به خرید و ذبح دام اقدام می نمایند که در این راستا اداره کل دامپزشکی با تشدید فعالیت های نظارت بهداشتی و شرعی باعث افزایش اطمینان خاطر مردم از لحاظ بهداشتی و شرعی بر لاشه دام های قربانی می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به منظور اطمینان مردم از حلیت گوشت مصرفی، 12 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام و طیور استان مستقر بوده و در امر نظارت بر ذبح شرعی فعالیت می نمایند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ؛ حجت الاسلام و المسلمین بهلول مرادی منش که در آستانه عید سعید قربان در خطبه های پیش از نماز جمعه اردبیل سخن میگفت؛ افزود: در عید سعید قربان بر اساس سنت حسنه مردم نسبت به خرید و ذبح دام اقدام می نمایند که در این راستا اداره کل دامپزشکی با تشدید فعالیت های نظارت بهداشتی و شرعی باعث افزایش اطمینان خاطر مردم از لحاظ بهداشتی و شرعی بر لاشه دام های قربانی می شود.
مرادی منش به اهمیت سلامت مواد پروتیئنی در تغذیه روزانه مردم اشاره کرد و افزود: در 160 آیه قرآن کریم به تهیه غذای سالم اشاره شده است لذا همه وظیفه داریم در خوردن و آشامیدن سلامت مادی و معنوی را در نظر گرفته و پاک و طیب بودن غذای روزمره را مد نظر داشته باشیم چرا که غذا و لقمه حرام باعث آلوده شدن وجود انسان می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه با تأکید بر اینکه در تمامی کشتارگاههای دام و طیور استان نظارت های بهداشتی و شرعی به صورت منسجم انجام می گیرد افزود: در این راستا ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی به سرعت فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی را ضبط کرده و نسبت به معدوم سازی آن اقدام می نمایند.
مرادی منش تصریح کرد : بسیاری از بیماریهای مشترک از راه تماس با دام بیمار و مصرف فرآورده های خام دامی آلوده به انسان انتقال می یابد که براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی از بین 1709 عامل بیماریزای انسان بیش از 832 مورد مشترک بین انسان و دام گزارش و در مجامع بین المللی تأیید شده است.
وی بیماریهایی نظیر سل، بروسلوز ( تب مالت ) و هاری را از زمره خطرناکترین بیماریهای مشترک عنوان کرد و افزود: همکاران ما در دامپزشکی دائماً در معرض ابتلاء به این بیماریهای خطرناک هستند و با احساس مسئولیت و مراقبت های لازم سعی دارند این بیماریها در جمعیت انسانی وارد نشود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه همچنین از ضبط و معدوم 148 تن فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی از ابتدای سالجاری در استان خبر داد و افزود: 164 پرونده تخلف بهداشتی نیز در این مدت جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.
مرادی منش در پایان سخنانش افزود: مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه های کشتاری در قصابیها و مراکز عرضه نشانه و معرف بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر این لاشه ها است، و از مردم انتظار می رود در خرید گوشت مورد نیاز حتماً به این مقوله دقت نمایند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com