12 درصد شیر و گوشت ایرانیها در مازندران تولید می شود

12 درصد شیر و گوشت ایرانیها در مازندران تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران گفت: هم اکنون 12 درصد شیر و گوشت شهروندان کشور توسط تولیدکنندگان مازنی تامین می شود.
محمد نگهداری اظهار داشت: حدود 9.7 میلیون واحد دامی در مازندران پرورش و نگهداری می شود که 64 درصد آن را دام سنگین و 36 درصد را دام سبک تشکیل داده است.
وی تصریح کرد: تعداد یک میلیون و 74 هزار رأس گاو  اصیل، دو میلیون و 166 هزار راس گاو دورگ، یک میلیون و 707 هزار راس گاومیش، 25 میلیون رأس گوسفند، 202 هزار رأس بز در مازندران پرورش و نگهداری می شوند.
نگهدار با اشاره به اینکه میزان تولیدات این صنعت در سال گذشته در تولید شیر بیش از 599 هزار تن و در تولید گوشت قرمز  65 هزار تن بود، افزود: این مقدار تولید از دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی و سنتی استان تامین می شود.
وی گفت: مازندران در بحث صنعت دام و طیور از شرایط بسیار خوبی برخوردار بوده  به طوری که در حال حاضر 86 واحد مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت اسمی روزانه 655 تن و 44 کارخانه لبنی با ظرفیت اسمی روزانه پنج هزار و 200 تن و 55 کارخانه خوراک دام با ظرفیت سالانه 893 هزار تن در استان وجود دارد.
وی افزود: تعداد گاوداریهای شیری صنعتی و فعال استان 242 واحد با ظرفیت 16هزار راس و تعداد دامداری های شیری فعال سنتی و نیمه صنعتی در زمینه پرورش گاو شیری پروانه در بافت کردند.
نگهدار افزود: تعداد 161 واحد پرورش گوسفند بصورت صنعتی با ظرفیت 49 هزار رأس در استان وجود دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com