100 کیلو مرغ فاسد در بردسیر معدوم شد

100 کیلو مرغ فاسد در بردسیر معدوم شد

 رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر گفت: 100 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان معدوم شد.
مهدی رادمهر اظهار داشت: مقدار 100 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد از یک واحد بسته‌‌بندی توسط مأموران دامپزشکی در شهرستان بردسیر کشف و ضبط شد.
وی افزود: این گوشت‌های فاسد پس از اخذ دستور قضایی معدوم شدند.رادمهر به مصرف‌کنندگان مواد پروتئینی به‌ویژه گوشت مرغ توصیه کرد که هنگام خرید مرغ به تاریخ تولید و انقضای درج شده روی بسته‌بندی دقت کنند.
وی از شهروندان خواست تا هر‌گونه بسته‌بندی تاریخ گذشته مواد پروتئینی را به دامپزشکی گزارش دهند تا از هرگونه سوء استفاده در این زمینه جلوگیری به عمل آید.
رادمهر با بیان اینکه مسئولیت دامپزشکی تنها درمان بیماری‌های دام نیست، ابراز داشت: علم دامپزشکی در حوزه‌های بهداشت و سلامت جامعه مؤثر است.
وی خاطرنشان کرد: برخی بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک هستند و سلامت جمعیت دام مرتبط با سلامت جامعه انسانی است و در رویکرد دامپزشکی نیز خدمت به سلامت جامعه به عنوان یک هدف
جدی مورد توجه قرار دارد.
رادمهر دامپزشکی را بزرگ‌ترین حافظ منافع دامداران دانست و بیان داشت: این سازمان مبارزه با بیماری‌های دامی و همچنین مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام را در دستور کار دارد.
وی گفت: دامپزشکی از طریق پایش و شناسایی بیماری و واکسیناسیون مبادرت به کنترل و درمان بیماری‌های دام می‌کند و در راستای کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان و نیز با شناسایی دام و
انجام واکسیناسیون از شیوع بیماری و ایجاد آن پیشگیری می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com