100 تن مرغ از مرغداری های کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد

100 تن مرغ از مرغداری های کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد
معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 تن مرغ از مرغداری های این استان با هدف تنظیم بازار، حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده خریداری شده است.
سید علی لاهوتی در باشت افزود که 20 درصد از بهای آن به صورت نقدی و بقیه با نهاده‌های کشاورزی نظیر ذرت و سویا مبادله می‌شود.
وی با اشاره به اشباع بازار مرغ تصریح کرد: مرغ خریداری شده در سردخانه‌ها ذخیره و در زمان نیاز بازار عرضه خواهد شد.
لاهوتی بیان کرد: هم اکنون قیمت ذرت در بازار آزاد 9 هزار و 500 ریال است ولی شرکت پشتیبانی امور دام ذرت خارجی را به قیمت هفت هزار و 700 ریال و ذرت داخلی را به قیمت هشت هزار و 800 ریال به دامداران عرضه می‌کند.
لاهوتی قیمت نهاده کشاورزی سویا در بازار آزاد را 17 هزار ریال اعلام کرد و افزود: آماده عرضه محصول سویا به نرخ هر کیلوگرم 14 هزار ریال هستیم.
وی تصریح کرد: هر کیلوگرم مرغ از تولید کننده به نرخ 66 هزار ریال خریداری شده است.
معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال برای نخستین بار بخشی از بهای مرغ به صورت نقدی پرداخت می‌شود.
لاهوتی گفت: در سال‌های پیش مرغ تا وزن یک کیلو و 800 گرم خرید می‌شد ولی امسال مرغ تا 2 کیلوگرم خریداری می‌شود.
لاهوتی در مورد هزینه حمل مرغ گفت: هزینه حمل از مرغداری تا کشتارگاه به عهده مرغداری‌ها و حمل از کشتارگاه تا سردخانه به عهده دولت خواهد بود.
وی میزان تولید سالیانه مرغ در این استان را 12 هزار تن برآورد کرد و افزود: این میزان 60 درصد نیاز مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com