یک راه کار موثر برای حفاظت از تخم‌مرغ در برابر باکتری‌های مضر سرویس

 یک راه کار موثر برای حفاظت از تخم‌مرغ در برابر باکتری‌های مضر سرویس
کارشناسان تغذیه درآمریکا ادعا کرده‌اند که سرد کردن تخم‌مرغ‌ها به محض اینکه از بدن مرغ خارج شدند روشی موثر برای مقابله با باکتری‌های بیماری زا و کشنده مثل سالمونلا است.
اگر بلافاصله پس از این که مرغ تخم گذاشت، تخم آن سرد شود سیستم‌های دفاعی طبیعی این تخم‌مرغ‌ها در برابر باکتری‌های خطرناک غذایی تقویت می‌شود.
پروفسور کوین کینر از متخصصان علوم تغذیه در دانشگاه پورد و در این باره خاطرنشان کرد: وقتی تخم مرغ از بدن مرغ خارج شد به تدریج از مقاومت طبیعی آن در برابر عوامل بیماری‌زا کاسته می‌شود اما اگر طی فرآیندی سرد شود، سیستم‌های دفاعی آن دوباره تجهیز شده و افزایش پیدا می‌کند.
پروفسور کینر در آزمایشات خود متوجه شد که فرآیند سرد کردن سریع تخم‌مرغ در واقع مانع از رشد باکتری‌هایی مثل سالمونلا می‌شود.
فرآیند سرد کردن در واقع می‌تواند داخل یک تخم مرغ را از دی اکسیدکربن اشباع کرده و سطح PH (وضعیت اسیدی) آن را تغییر دهد. پروفسور کینر می‌گوید این تغییرات با فعالیت آنزیمی موسوم به لیسوزیم در ارتباط است که از سفیده تخم مرغ در برابر باکتری‌ها محافظت می‌کند.
کینر تاکید کرد: فعالیت این آنزیم به طور مستقیم با دی اکسید کربن و سطح PH در ارتباط است به طوری که افزایش این آنزیم منجر به افزایش ایمنی تخم‌مرغ می‌شود.
پروفسور کینر خاطرنشان کرد: طبق مطالعات سازمان غذا و داروی آمریکا اگر تخم‌مرغ‌ها ظرف 12 ساعت پس از تخم گذاری سرد سرده و در دمای 45 درجه یا کمتر نگهداری شوند هر سال 100 مورد ابتلا به بیماری سالمونلا تنها در کشور آمریکا کاهش پیدا می‌کند. 
 
کلمات کلیدی باکتری حفاظت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com