کشتار 514 تن مرغ در اصفهان

 کشتار 514 تن مرغ در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان از کشتار 514 تن مرغ در شب گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر، وضعیت عرضه مرغ در سطح شهر اصفهان مناسب بوده و عدم کشتار مرغ در این چند شب هیچ مشکلی در این بازار به وجود نیاورده است.
امیرحسین افیونی در گفتگو با خبرنگار موج در اصفهان به عدم کشتار مرغ در اصفهان طی چند شب گذشته اشاره کرد و گفت: روز پنج شنبه هفته گذشته پس از سه شب که مرغ در استان کشتار نشده بود، جلسه‌ای با حضور مسئولان استان و نمایندگان کشتارگاه‌ها برگزار شد که نتایج مثبتی به همراه داشت.
وی سنگینی بازار مصرف را علت عدم کشتار مرغ در شب اول اعلام کرد و گفت: پایین بودن مصرف مرغ موجب شده بود فروشندگان درخواست خرید مرغ کمتری از کشتارگاه‌ها داشته باشند، به طوری که عدم جذب مرغ در بازار، فعالان این بخش را نگران کرده بود.
افیونی ادامه داد: عدم کشتار مرغ در شب اول، افزایش قیمت مرغ در شب دوم را به دنبال داشت که کمبود مرغ در اصفهان را موجب شد، در حالی که مرغ در اصفهان به وفور وجود داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان وضعیت تولید مرغ در استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: با جوجه ریزی اسفندماه گذشته، وضعیت تولید قابل قبولی در سطح استان داریم، به طوری که حتی بهبود این وضعیت نیز قابل پیش بینی است.
وی به نتایج برگزاری جلسه با کشتارگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد کشتارگاه‌ها هر کیلو مرغ زنده را به قیمت 2 هزار و 300 تومان خریده و به قیمت 3 هزار و 100 تا 300 تومان عرضه کنند. این درحالی است که عدم کشتار مرغ در این چند شب هیچ تأثیری بر افزایش قیمت مرغ در اصفهان نداشت.
امیرحسین افیونی با تأکید بر این که درحال حاضر مسائل به وجود آمده حل شده و عرضه مرغ در سطح استان روال طبیعی به خود گرفته است، اظهار داشت: در این چند روز نیز مرغ در اصفهان به اندازه کافی وجود داشت و تنها ناهماهنگی علت عدم کشتار مرغ بود.
وی با رد ادعای کشتارگاه‌های اصفهان مبنی بر شیوع بیماری حاد، تلفات بالا و کمبود مرغ در اصفهان گفت: این بیماری در مرغداری‌های استان در حد حاد و نگران کننده نیست و تلفات آن نیز کمی بالاتر از حد نرمال می‌باشد.
 

 
کلمات کلیدی اصفهان کشتار مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com