کاهش تقاضا، قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

 کاهش تقاضا، قیمت مرغ را کاهش می‌دهد
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به ازدیاد سفرهای نوروزی و کاهش قدرت خرید خانوار، پیش بینی می‌شود که از ۲۰ فروردین، قیمت مرغ مجدد در بازار کاهش یابد.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، با انتقاد از بالا بودن نرخ نهاده های دامی اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو ذرت در بنادر جنوبی هزار و 990 و هزار و 50 در بنادر شمالی و کنجاله سویا 2هزار و 100تومان است.
به گفته وی؛ با توجه به آنکه نرخ نهاده‌های دامی 30 تا 35 درصد قیمت تمام شده را تشکیل می دهد، در زیان انباشت مرغداران تاثیر بسزایی دارد.
یوسفی ادامه داد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 500، مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن 7هزار تومان، غرفه های میادین میوه و تره بار 7هزار و 290 و خرده فروشی 8هزار و 400 تومان است.
رئیس انجمن پروردش دهندگان کاهش تقاضا را دلیل اصلی روند نزولی قیمت دانست و افزود: با توجه به ازدیاد سفر در ایام نوروز و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می شود که از 20 فروردین قیمت مجددا در بازار کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه هیچ کس به فکر مرغدار نیست، تصریح کرد: دو سالی است بدهی مرغداران به بانک معوق شده که ادامه این روند ورشکستگی تولید کنندگان را در بر دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com