مدیرعامل برکنارشده اتحادیه دامداران:
چون از بازارگاه حمایت نکردم متهم به سوء استفاده شدم

چون از بازارگاه حمایت نکردم متهم به سوء استفاده شدم
تصویر:سعید سلطانی سروستانی - مدیر عامل اتحادیه دامداران
مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران در واکنش به متهم شدن به سوء استفاده از موقعیت خود از سوی سازمان تعاون روستایی گفت: بنده به دلیل انتقادی که از وضعیت عرضه نهاده های دامی در سامانه بازارگاه داشتم، مورد غضب معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفتم.
سعید سلطانی - مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران ایران - در واکنش به متهم شدن به سوء استفاده از موقعیت خود از سوی سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: تعاونی و اتحادیه ها برای خود ارکان دارد و در مجمع آن به عنوان بالاترین رکن کلیه تصمیمات در آن اخذ می شود.

وی افزود: بازرس های قانونی نیز برای اتحادیه ها تعیین می شود تا بر امور اتحادیه نظارت کنند تا فعالیت آنها بر اساس قانون تعاون و اساسنامه و آین نامه و مصوبات هیئت مدیره باشد؛ هیئت مدیره نیز شخصی واجد شرایط را برای مدیرعاملی انتخاب می‌کند. مدیرعامل نیز هرگونه تصمیمی که می‌گیرد منطبق بر تصمیمات هیئت مدیره و در چهار چوب مصوبات مجمع، اساسنامه و آیین نامه ها است.
مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران ایران با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی نیز سه وظیفه هدایتی، حمایتی و نظارتی دارد گفت: بر این اساس تعاون روستایی می تواند اتحادیه های تحت نظارت خود را حسابرسی کنند و چناچه مدیرعامل یا هیئت مدیره مرتکب خلافی شده باشند، می تواند آنها را برکنار و افراد دیگری را جایگزین کند.

وی تصریح کرد:حسابرسی بر اتحادیه ها بر عهده سازمان تعاون روستایی بوده و  وظیفه دارد که  حسابرسی برای اتحادیه ها انتخاب کند؛ حسابرس رسمی که حساب امور اتحادیه ها دامداران  را حسابرسی کرد، وضعیت آن را مطلوب و بدون نقص اعلام کرد که برای مرجع قضایی نیز این حسابرسی مورد قبول است.
سلطانی گفت: تعاون روستایی چماقی به اسم ماده 146 دارد و هر زمانی بخواهد مدیری را در اتحادیه ای برکنار کند از آن استفاده می کند؛ درحالی که جرم را تنها دادگاه می تواند تشخیص دهد.

توسعه بن دا فرآور

وی اظهار داشت: بنده به دلیل انتقادی که از وضعیت عرضه نهاده های دامی در سامانه بازارگاه داشتم، مورد غضب معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفتم.من نماینده مردم بودم و نمی توانستم از بازارگاهی دفاع کنم حق و حقوق دامدار در آن رعایت نمی شود.
سلطانی افزود: به من اعلام شده که چون در این باره مصاحبه کرده‌ام سوء استفاده از موقعیت است اما بر اساس اساسنامه اتحادیه، حمایت از حقوق دامداران از وظایف من بود و من باید اعلام می کردم که دامداران دسترسی (کافی) به علوفه ندارند و دام ها گرسنه هستند.
مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران ایران ادامه داد: تعاون روستایی به جای نظارت، در امور اتحادیه ها دخالت می کند و حتی به مدیران عامل اتحادیه های استانی می‌گویند به چه کسی رای دهند تا در نهایت مدیرعامل کشوری بله قربانگو انتخاب شود.
وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی همچنین برخلاف قانون، از اتحادیه ها مبالغی تحت عناوین مختلف می‌گیرد اما باید توجه داشت، دستگاه های دولتی هرگونه وجوهی که دریافت می کنند، ابتدا باید به خزانه دولت وارد کنند تا از آنجا توزیع شود اما اینطور نیست و فعایت های خلاف تعاون روستایی دیده نمی‌شود .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com