چرا عرضه و تقاضای نهاده های دامی بهم خورد؟

 چرا عرضه و تقاضای نهاده های دامی بهم خورد؟
درحالی که توزیع قطره چکانی نهاده های دامی ادامه دارد که یکی از چالش های پیش رو مشکل حمل و نقل است.

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران در واکنش به برخی اظهارنظرها که واردکنندگان را مسئول برخی نابسامانی‌ها در بازار نهاده‌های دامی معرفی می‌کند توضیحاتی ارائه کرد.

در توضیحات اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی آمده است:

وقتی محموله تحویل داده می‌شود اگر کیفیت کالا مطلوب نباشد خریدار امکان شکایت دارد اما مجازات اشکالات رخ داده در بخش حمل بار به پای واردکنندگان نوشته می‌شود این در حالی است که نهاده‌های دامی پس از ورود و ترخیص کالا در سامانه بازارگاه عرضه و آدرس مقصد حمل برای شرکت باربری مجاز ارسال می‌شود.

بعد از اعلام بار توسط باربری‌ها نیز مسئولیت حمل کالا بر عهده خریدار و سیستم حمل و نقل کشور خواهد بود نه وارد کننده کالا اما متأسفانه اخیراً به غلط مشکلات حمل داخلی کالا متوجه واردکننده شده و از این بابت شکایات و پرونده‌های متعدد در تعزیرات و سایر مراجع ایجاد شده است.

در این خصوص صدور برخی آرا تعزیرات بر علیه واردکننده نیز به دلیل بی اطلاعی و اطلاعات غلط ارائه شده به شعب باعث تشدید مشکلات در جریان تأمین کالاهای اساسی شده است است.

بدیهی است که وارد کننده بعد از عرضه کالا در سامانه بازارگاه و ارسال آدرس خریداران به باربری هیچگونه اختیار و ابزاری برای دخالت در امر حمل نداشته و موضوع مربوط به شرکت‌های حمل و نقل خریدار کالا بوده است. در همین ارتباط نامه‌ای از طریق اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و درخواست رسیدگی و رفع این مشکل شده است.
توزیع قطره چکانی در توزیع نهاده های دامی

پیش تر رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تحویل باقی مانده سهمیه مهرماه ذرت و جو به دامداران تا آخر هفته جاری خبر داد.

احمد مقدسی درباره اخرین وضعیت تأمین نهاده‌های دامی دامداران گفت: تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان به تدریج در حال انجام است.

وی ادامه داد: سهمیه سویای مهر ماه دامداران به طور کامل تسویه شد اما سهمیه جو و ذرت مربوط به نیمه دوم مهرماه هنوز باقی مانده که قرار است تا آخر هفته جاری تسویه شود.

مقدسی چالش بزرگ نهاده‌های دامی را در حال حاضر عدم تأمین ارز کافی و به موقع اعلام کرد و گفت: دولت اگر می‌خواهد به مشکلات پیش آمده در سال‌های گذشته، دچار نشویم باید تمهیدات لازم را بیندیشد و ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی را به موقع تأمین کند.

گروه صنعتی اسکندری EIG


وی درباره تأمین نهاده‌های مورد نیاز برای دامداری‌های سنتی و پرواربندی‌ها نیز تصریح کرد: دولت از هفته جاری برای دامداری‌های سنتی و پرواربندی‌ها نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته که در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مقدسی درباره میزان این سهمیه گفت: آمار دقیقی در اختیار نداریم.

این فعال بخش خصوصی همچنین از تأخیر شرکت پشتیبانی امور دام در آغاز خرید حمایتی دام‌های مازاد خبر داد و افزود: قرار است از همین هفته خرید دام مازاد تولیدکنندگان، گوسفند به قیمت کیلویی ۶٢ هزار تومان و گوساله نر ۵٩ هزار تومان آغاز شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com